Balandžio mėnesį internete bent kartą apsilankė 1 mln. 569 tūkst. 7–74 m. amžiaus Lietuvos interneto vartotojų. „gemiusAudience“ tyrimo duomenimis kiekvienas iš jų per šį mėnesį praleido internete 12 valandų ir 4 minutes bei atidarė 848 puslapius, o vidutinis vieno vartotojo apsilankymų skaičius per mėnesį siekė 53 kartus.
2008 m. balandžio mėnesį iš dešimties pagal lankytojų skaičių pirmaujančių svetainių atitinkamai 4 buvo naujienų, 4 - vartotojų kuriamo turinio ir 2 - skelbimų svetainės. Jau tapo įprasta, kad tokio pobūdžio svetainės yra pačios populiariausios tarp Lietuvos interneto vartotojų.
Reikia pastebėti, kad didžiausią lankytojų skaičių turinčios svetainės pasiekia gana didelę dalį interneto vartotojų (pavyzdžiui, 2008 m. balandžio mėn. svetainėje Delfi.lt bent kartą apsilankė net 72 proc., One.lt – 58 proc. ir Plius.lt – 40 proc. visų interneto lankytojų). Svetainių pasiekiamumas yra vienas iš svarbesnių rodiklių, apibūdinančių svetainės lankomumą.
Tačiau planuojant reklamines kampanijas taip pat svarbu žinoti, kuriose svetainėse yra didžiausia dalis lankytojų, priklausančių kampanijos tikslinei auditorijai.
Tarkime, siekiant efektyvios reklamos kampanijos, skirtos konkretaus miesto gyventojams (pavyzdžiui, kai tai yra naujo prekybos centro ar renginio miesto gyventojams reklama), reklamdaviui ar jo žiniasklaidos planuotojui svarbu žinoti ne tik kokiose svetainėse šio miesto gyventojų yra daugiausia, bet ir kuriose svetainėse tokių gyventojų dalis yra didžiausia.
Įdomu pastebėti, kad skirtinguose Lietuvos didmiesčiuose gyvenantys vartotojai yra „lojalūs“ skirtingoms svetainėms, kitaip sakant, vilniečių, kauniečių ir klaipėdiečių populiariausių svetainių pagal auditorijos dalies rodiklį penketukai yra skirtingi. O bendra yra tai, kad šiuose reitinguose pirmauja atitinkamų miestų dienraščių elektroninės versijos.
Nors didžioji dalis interneto vartotojų gyvena didmiesčiuose (atitinkamai Vilniuje – 26 proc., Kaune - 17 proc., Klaipėdoje – 8 proc. visų interneto vartotojų), tačiau pastaruoju metu stebimas ir lankytojų iš mažųjų Lietuvos vietovių dalies augimas (jie 2008 m. balandžio mėn. sudarė 18 proc. visos interneto auditorijos).
Lankytojai iš mažųjų Lietuvos vietovių pagal atskirus naudojimosi internetu rodiklius yra net aktyvesni, nei didmiesčių gyventojai. Pavyzdžiui, iš visų čia lyginamų auditorijų, per mėnesį mažiausiai puslapių peržiūri vidutinis vilnietis (722 psl), taip pat ir internete jis išbūna trumpiausiai (vidutiniškai 11 val. 12 min.); atitinkamai vidutinis lankytojas iš mažųjų Lietuvos vietovių per mėnesį peržiūri daugiausiai puslapių (866 psl.) ir internete išbūna ilgiausiai (12 val. 18 min.). Kauniečiai ir klaipėdiečiai vidutiniškai per mėnesį peržiūri atitinkamai 797 psl. ir 854 psl. ir internete praleidžia apie 11,5 val.
Verta atkreipti dėmesį ir į tam tikrus sociodemografinius skirtumus tarp interneto vartotojų iš skirtingų Lietuvos vietovių. Pavyzdžiui, interneto auditorija iš mažųjų vietovių yra šiek tiek vyresnė, lyginant su vartotojais iš didmiesčių (atitinkamai mažosiose vietovėse yra 38 proc. 35 m. amžiaus ir vyresnių vartotojų, Kaune - 31 proc., Klaipėdoje - 30 proc. ir Vilniuje - 27 proc.). Įdomu pastebėti ir tai, kad prie interneto iš darbo jungiasi palyginti nedaug mažųjų vietovių gyventojų (atitinkamai iš darbo jungiasi 28 proc. mažųjų vietovių, 30 proc. - Klaipėdos, 34 proc. - Kauno ir 42 proc. - Vilniaus gyventojų). Tačiau didesnė jų dalis prie interneto jungiasi iš mokyklos ar universiteto (atitinkamai iš mokyklos ar universiteto jungiasi 22 proc. - mažųjų vietovių ir maždaug po 17 proc. didžiųjų miestų gyventojų).