Elektroninės komercijos projektus įgyvendinanti „Penkių kontinentų“ grupės įmonė „Ashburn International“ sukūrė naują viešojo transporto elektroninių bilietų prekybos sistemą. Ji įdiegta ir pradėta naudoti mažmeninės prekybos maisto produktais ir kasdieninio vartojimo prekėmis tinklo „Šilas“ parduotuvėse Kaune.
„Mūsų programinė įranga tikrina iš prekybos vietų gaunamų duomenų teisingumą, juos apdoroja ir perduoda pagrindiniam sistemos duomenų centrui. Be to, ji leidžia kaupti ir analizuoti el. bilietų pardavimo statistiką“, – aiškina „Ashburn International“ komercijos direktorius Darius Simanavičius.
Jo teigimu, už el. bilietą mokama panašiai kaip už mobiliojo ryšio sąskaitos išankstinį papildymą. Norint naudotis miesto viešojo transporto paslaugomis, reikia įsigyti kelis metus galiojančią „protingą“ kortelę, kuri veikia tik ją papildžius. Informacija apie įvykdytą papildymą tuoj pat perduodama duomenų valdymo centrui, todėl tikrindami bilietą kontrolieriai mato, kad keleivis už jį sumokėjęs.
„Kaune elektroninis bilietas kainuoja pigiau nei įprastas popierinis, o pasibaigus bilieto galiojimui užtenka užsukti į bet kurią prekybos vietą ir jį prasitęsti, – sako D. Simanavičius. – Prekybos el. bilietais sistema viešojo transporto įmonėms leis palaipsniui atsisakyti vis dar naudojamų popierinių bilietų“.
El. bilieto sistema Kaune pradėta diegti praėjusių metų rugpjūtį. Panaši sistema Klaipėdoje ėmė veikti praėjusių metų vasarį, o Vilniuje – gruodį. Iš viso el. bilietui diegti didžiuosiuose šalies miestuose bus išleista daugiau kaip 19 mln. litų.
Per vienerius metus Kaune troleibusais pervežama maždaug 33 mln. keleivių. Bendras troleibusų maršrutų ilgis – 368 km. Laikinojoje sostinėje veikia 16 maršrutų, kuriais važinėja 140 troleibusų. Be to, mieste yra 34 autobusų maršrutai, kurių bendras ilgis 1 127 km. 168 autobusais per dieną pervežama apie 76 tūkst. keleivių.
„Ashburn International“ mokėjimo ir lojalumo kortelių bei elektroninės komercijos sprendimus diegia nuo 1998 m. Įmonė sėkmingai įgyvendina bendrus projektus su didžiausiomis mažmeninės prekybos, mobiliojo ryšio bendrovėmis, degalinių operatoriais.