Atskleista vadinamųjų „Spaminių robotų“, automatiškai įsiregistruojančių į pašto sistemas, paslaptis. Nepageidaujamo turinio laiškų „anšlagas“ įvyko tuomet, kai spamerių sukurti „Spam-botai“ staiga paprotingėjo ir „sužmogiškėjo“ išmokę atpažinti „captcha“.
„Captcha“ – paprasčiausias ir labiausiai paplitęs Tiuringo testas, naudojamas apsaugoti elektroninį paštą ar forumą nuo reklaminių programų. Neretai jį registracijos metu rodo kaip paveikslėlį, kuriame matyti iškraipytos raidės. Programa dažniausiai nesugeba „perskaityti“ teksto, įrašyto paveikslėlyje.
Naujos reklaminės programos veikimo schema paprasta: registracijos metu rodomas „captcha“ parsiunčiamas į „spamerių“ serverį, gudrus algoritmas „perskaito“ tekstą ir pabaigia registraciją – tada pašto dežutė jau paruošta „spamo“ siuntimui.
Ilgai buvo nežinoma, kaip paslaptingasis algoritmas veikia. Pasirodo, „Runento“ (rusiško interneto) forumuose buvo paskelbti tokie darbo skelbimai:
„Darbas studentams. Reikalingi žmonės, galintys aiškinti paveikslėlių tekstinį turinį. Už 1000 paveikslėlių mokėsime 5 JAV dolerius“.
Tokiu būdu paveikslėlių atpažinimui buvo verbuojamos ištisos alkanų studentų armijos.
Tokiu būdu išradingieji „spameriai“ pateko į el.pašto paslaugos tiekėjų, garsėjusių saugumu, pašto serverius: nuo spamerių antplūdžio nukentėjo „Yahoo“, „Hotmail“ ir net „Gmail“.