Populiariausio interneto aukciono „eBay“ vartotojai, pasirinkdami pastarąjį, o ne tradicinį prekių įsigijimo kelią, kartu paėmus sutaupo milijardus JAV dolerių. Bent jau taip teigia nepriklausomą tyrimą atlikę du statistikos specialistai iš Marylando universiteto. Pavyzdžiui, 2003 metais „eBay“ klientai sutaupė 7 mlrd. dolerių prekėms, kurias vis tiek būtų pirkę kitur tik brangiau. 2004 m. šis skaičius išaugo iki 8,4 mlrd., o pernai turėjo pasiekti net 19 mlrd. dolerių.
Mokslininkai šio tyrimo ėmėsi ne paskatinti „eBay“, o norėdami išsiaiškinti pirkėjų elgesio bruožus. Konkrečiai juos domino informacija, koks būna skirtumas tarp sumos, kurią vartotojai yra pasiruošę sumokėti už prekę, ir sumos, kurią jie galiausiai už ją sumoka. Šis skirtumas dar vadinamas „vartotojo pridėtine verte“ (angl. – consumer surplus).
Tyrimo metu išanalizuota 4,5 tūkst. „eBay“ aukcionų. Apskaičiuota, kad 2003 m. pirkėjai tokiu būdu prekių kainą sumažino 30-čia proc.