Sąžiningą konkurenciją JAV rinkoje užtikrinanti institucija leido „Google“ prisijungti interneto reklamos bendrovę „DoubleClick“. Federalinė prekybos komisija (Federal Trade Commission - FTC) pareiškė, kad dviejų kompanijų susijungimas „neturėtų apčiuopiamai sumažinti konkurencijos“. Populiariausią interneto paieškos sistemą valdanti kompanija „Google“ bendrovę „DoubleClick“ įsigijo šių metų pavasarį už 3,1 mlrd. dolerių, tačiau kitos IT kompanijos iš karto po sandorio išreiškė abejones, ar jis nepakenks konkurencijai.
Visgi šis FTC sprendimas nereiškia, kad „Google“ gali ramiai atsikvėpti. Panašaus pobūdžio tyrimą dar turi užbaigti ir „žalią šviesą“ susijungimui duoti Europos Sąjunga. Pastaroji rūpinasi ne tik konkurencijos problemomis, bet ir žmonių privačių duomenų apsaugos klausimais.
Baiminamasi, kad tikslinės rinkodaros kampanijas internete vykdančios „DoubleClick“ ir kone monopolinę paieškos sistemą turinčios „Google“ susijungimas sukoncentruotų bendrovės rankose milžiniškus privačios informacijos kiekius. Asmenų privatumą ginančios organizacijos tvirtina, kad tokiu atveju „Google“ galėtų sudaryti labai tikslų kone kiekvieno interneto vartotojo portretą, apimantį jo interesus, pomėgius, silpnybes, pirkimo polinkius ir pan. „Ši perspektyva būtų ne tik nemaloni, bet ir potencialiai pavojinga“, - tvirtina vartotojų teisių gynėjai.
Tokius teiginius palaiko ir Skaitmeninės demokratijos centro direktorius Jeff Chester, aiškinantis, kad susijungimas turės ne tik ekonominių, bet ir politinių pasekmių:
„XXI-ame amžiuje konkurencija ir privatumas yra labai susiję, nes būtent informacija yra interneto eros auksas. Tai ekvivalentas to, kas buvo nafta, plienas ar geležinkeliai ankstesniais laikais. Šiandien paskelbtas JAV institucijos sprendimas suteikia „Google“ galimybę naudotis šiais milžiniškais galios resursais“.
Beje, Europoje dviejų bendrovių susijungimas turėtų netgi didesnį ekonominį efektą nei JAV, nes ES šalyse „Google“ paieškos sistemos populiarumas siekia nuo 70 iki 90 proc. Ekspertų skaičiavimais, dėl šios priežasties kai kuriuose interneto reklamos segmentuose „Google“ užimama dalis pasiektų apie 90 proc. Europos Komisija savo verdiktą turėtų paskelbti kitų metų balandį.