Šiemet Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) išnagrinėjo ne vieną vartotojo ginčą su UAB „Tele2“. Ginčų pagrindas – vartotojų reikalavimas netaikyti suteiktų nuolaidų grąžinimo nutraukus paslaugų teikimo sutartį, kuomet vartotojai prie galiojančios sutarties buvo užsisakę papildomų galinių įrenginių.
Išnagrinėjusi minėtus ginčus RRT pripažino, kad vartotojui neišreiškus sutikimo dėl sutarties termino pratęsimo, „Tele2“ neturi teisės reikalauti iš vartotojų grąžinti įrangai suteiktas nuolaidas.
„Sudarius paslaugų teikimo sutartį ir vėliau šios sutarties galiojimo metu užsisakant papildomų paslaugų arba galinių įrenginių prie šios sutarties, sutarties terminas nėra pratęsiamas. Išimtis yra tik tie atvejai, kai paslaugų gavėjas aiškiai patvirtina, kad sutinka su sutarties termino pratęsimu“, – sako Aridana Jurčiukonienė, RRT Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vadovė.
Pasak jos, vartotojai turi atkreipti dėmesį, kad įsigyjant papildomas paslaugas arba galinius įrenginius ir neišreiškus savo sutikimo pratęsti galiojančios sutarties terminą, suėjus šiam terminui, sutartis tampa neterminuota. Vartotojui nutraukus neterminuotą sutartį, paslaugų teikėjai neturi prašyti atlyginti suteiktas nuolaidas papildomoms paslaugoms arba galiniams įrenginiams.
„Nusprendę nutraukti sutartį, įvertinkite, ar sutikote su sutarties laikotarpio pratęsimu, kai įsigijote papildomus įrenginius arba paslaugas. Tuo atveju, jei nepatvirtinote naudojimosi paslaugomis laikotarpio pratęsimo ir suėjo šis laikotarpis, jums tektų atsiskaityti už likutinę papildomai įsigytos įrangos vertę. Kitu atveju, jei išreiškėte sutikimą pratęsti sutarties terminą, paslaugų teikėjas turėtų teisę prašyti atsiskaityti ir už suteiktas nuolaidas įsigytai įrangai arba paslaugoms nutraukus sutartį anksčiau laiko“, – aiškina A. Jurčiukonienė, RRT Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vadovė.
Nagrinėdama ginčus, iš viso nuo metų pradžios besikreipusiems vartotojams RRT padėjo sutaupyti beveik 35 000 Eur.