„Apple“ vėl susidūrė su Europos Komisija. Ši institucija paragino „Apple“ nutraukti geografinio blokavimo praktiką „App Store“, „Apple Arcade“, „Apple Music“, „iTunes Store“, taip pat programėlėse „Books“ ir „Podcasts“.
Europos Komisija, kartu su Europos Sąjungos nacionalinių vartotojų apsaugos institucijų bendradarbiavimo vartotojų apsaugos srityje tinklu, paprašė „Apple“ suderinti savo praktiką su ES kovos su geografiniu blokavimu taisyklėmis.
Vartotojų apsaugos tinklas nustatė, kad „Apple Media Services“ skirtingose ES ir EEE šalyse turi skirtingą vartotojo sąsają. Šių paslaugų programėlių versijose vartotojams leidžiama naudotis tik tai šaliai, kurioje jie yra užregistravę savo „Apple“ paskyrą, sukurta sąsaja, o bandant ją pakeisti susiduriama su dideliais sunkumais, o tai neleidžiama pagal ES kovos su geografiniu blokavimu taisykles.
Be to, pirkdami „Apple Media Services“, vartotojai gali naudoti tik toje šalyje, kurioje jie užregistravo savo „Apple“ paskyrą, išduotas korteles ir, galiausiai, vartotojams neleidžiama atsisiųsti kitose šalyse siūlomų programėlių. EK ir vartotojų apsaugos tinklas primygtinai reikalauja, kad vartotojai turėtų turėti galimybę atsisiųsti kitose ES ir (arba) EEE šalyse siūlomas programėles, kai jie keliauja į tą šalį arba laikinai joje būna.
Geografinio blokavimo reglamentais draudžiama nepagrįstai diskriminuoti ES vartotojus dėl jų pilietybės, gyvenamosios vietos ar įsisteigimo vietos, kai jie nori įsigyti prekių ir paslaugų iš kitoje ES šalyje esančių prekybininkų. Tyrimui vadovavo Belgijos ekonominės inspekcijos generalinis direktoratas, Vokietijos „Bundesnetzagentur“ ir Airijos konkurencijos ir vartotojų apsaugos komisija, koordinuojant EK.
Dabar „Apple“ turi per mėnesį atsakyti į šias išvadas ir pasiūlyti įsipareigojimus, kaip ji spręs nustatytų geografinio blokavimo atvejų problemą. Jei „Apple“ šių problemų neišspręs, nacionalinės vartotojų apsaugos institucijos gali imtis vykdymo užtikrinimo priemonių, kad užtikrintų reikalavimų laikymąsi.