Pirmadienį Lisabonoje prasidėjo 4 dienas truksianti viena didžiausių pasaulinių technologijų konferencijų „Web Summit“, kurioje mūsų šalies startuoliams skiriamas išskirtinis dėmesys. Lietuva turi nacionalinį stendą, siūlantį unikalią virtualią patirtį. Jame Inovacijų agentūros „Startup Lithuania“ atstovai supažindina tarptautinę auditoriją su šalies startuoliais ir jų inovacijomis.
„Dalyvavimas tokiuose renginiuose kaip „Web Summit“ dar labiau stiprina Lietuvos, kaip technologijų šalies, įvaizdį. Be to, tai padeda mūsų startuoliams pasiekti pasaulinį pripažinimą, užmegzti vertingus ryšius su investuotojais ir partneriais, o kartu – skatina šalies lyderystę. Mūsų tikslas – kurti palankią aplinką inovacijoms ir užtikrinti, kad Lietuva būtų pasaulinė inovacijų lyderė“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Pasak ministrės, rekordiniai Lietuvos pasiekimai neliks nepastebėti – pagal pasaulio inovacijų indeksą, vertinant inovacijų ekosistemos išsivystymo lygį, Lietuva užima 34 vietą tarp 132 pasaulio šalių. Per metus Lietuva pakilo net per 5 pozicijas. Be to, pagal startuolių skaičių 1 mln. gyventojų Lietuva jau nenusileidžia JAV, Izraeliui ar Estijai, kurios ligi šiol pirmavo šioje srityje.
Lietuvos startuoliams – išskirtinė galimybė pritraukti investuotojų
„Web Summit“ yra patraukli platforma jauniems verslams megzti ryšius su partneriais ir investuotojais, pristatyti savo inovacijas ir plėsti veiklą tarptautinėse rinkose. Šių metų renginys apima dirbtinio intelekto, kibernetinio saugumo, skaitmeninės rinkodaros ir tvarumo temas, kuriose Lietuva turi kuo pasigirti, todėl mūsų startuoliai gali drąsiai siekti savo tikslų“, – teigia Inovacijų agentūros „Startup Lithuania“ skyriaus vadovė Karolina Urbonaitė.
„Web Summit“ yra laikoma viena didžiausių technologijų konferencijų pasaulyje, vykstanti jau 15 kartą nuo 2009 metų. Šiemet čia tikimasi sulaukti 70 tūkst. dalyvių, daugiau kaip 1 tūkst. investuotojų ir virš 3 tūkst. startuolių. Didžiausias globalus technologijų renginys suburia įmonių vadovus, steigėjus, investuotojus, žiniasklaidos ir politikos atstovus iš viso pasaulio.
Šių metų Lietuvos startuolių delegacijos stendas intriguoja unikalia virtualia patirtimi. Lankytojai gali ne tik pasinerti į sparčiai augančios Lietuvos startuolių ekosistemos apžvalgą, bet ir atrasti siurrealistinį, kone sapnišką vaizdinį, įkvėptą šalies inovacijų sektoriaus, kurtą pasitelkus dirbtinio intelekto sprendimus. Visi norintys apsilankyti stende, jį gali rasti numeriu E352.
Greta pagrindinės konferencijos Inovacijų agentūra lapkričio 12 d. organizuoja papildomą renginį „Meet and Mingle with Lithuanian Startup Ecosystem“. Šis renginys – tai galimybė investuotojams, verslininkams ir inovatoriams iš Lietuvos susitikti akis į akį su tarptautiniais investuotojais iš Šiaurės bei Pietų Amerikos, Europos ir Azijos. Jame galima keistis idėjomis, megzti vertingus bendradarbiavimo ryšius.
Šių metų „Web Summit“ renginyje dalyvauja visas būrys startuolių iš Lietuvos, tarp jų – „Coherent Solutions“, „Caasify“, „STEAM Minds“, „HUBBOX IoT“, „LinkPricer“. Garbė suteikta ir vienai iš kviestinių konferencijos pranešėjų – sveikatingumo startuolio „Walk15“ įkūrėjai Vladai Musvydaitei-Vilčiauskei.
„Walk15“ planuose – 7 mln. eurų
Vilniuje ir jau dabar Berlyne įsikūręs startuolis „Walk15“ pasižymėjo „Web Summit“ 2022 metais, kai pritraukė investicijų iš „EIT Urban Mobility Impact Ventures“, Europos inovacijų ir technologijų instituto (EIT) ir kitų investuotojų. Inovatyvi „Walk15“ idėja skirta skatinti tvarų judėjimą – tai platforma, siūlanti judumo iniciatyvas įmonėms, siekiant populiarinti sveikesnį gyvenimo būdą ir apskaičiuoti socialinį poveikį. Jau trečią kartą „Web Summit” dalyvaujanti „Walk15“ komanda vėl turi savo stendą, o įkūrėja lips ant scenos skaityti pranešimo.
„Trečias kartas nemeluoja, ir grįžtame į „Web Summit“ konferenciją kaip į sėkmės vietą – čia pat renginyje sulaukėme pirmojo užsienio fondo investicijos, kuri įkvėpė pasitikėjimo kitiems po jos sekusiems investuotojams. Antrais metais turėjome mažą savo stendą ir pranešėme apie plėtrą Vokietijoje, o šiemet – žengiame į JAV rinką“, – teigia V. Musvydaitė-Vilčiauskė. Anot jos, didžioji naujiena, kad šiemet „Walk15“ ruošiasi pradėti Series A finansavimo etapą ir tikisi pritraukti iki 7 mln. eurų, kurie bus dedikuoti tolesnei tarptautinei plėtrai.
„Turėti Lietuvai savo stendą aukščiausio lygmens konferencijoje, o startuoliui – čia dalyvauti, yra bilietas į sėkmę. Didelė nauda, kai investuotojai mato, jog Lietuva ir Inovacijų agentūra palaiko startuolių ekosistemą, taip gimsta didesnis pasitikėjimas, o šalis pristatoma, kaip ateities technologijų kūrėja“, – pastebi V. Musvydaitė-Vilčiauskė.
Buvusi Lietuvos čempionė, lengvaatletė konferencijoje skaitys pranešimą „Kodėl kiekvienas gali tapti olimpiečiu?“, kuriame atskleis savo kaip verslininkės ir sportininkės įžvalgas. Vadovaudamasi savo asmenine patirtimi, ji pataria jauniems verslams drąsiai naudotis galimybėmis, vykti į tarptautinius renginius, kad reprezentuotų savo idėjas ir savo šalį. Iškart po konferencijos V. Musvydaitė-Vilčiauskė ketina skristi į JAV, kur Los Andžele dalyvaus tvarių technologijų renginyje „Green Tech Festival“. Šioje konferencijoje „Walk15“ pasirinkta kaip pagrindinė sveikatingumo žinią nešanti technologija.
Kitiems kelionė tik prasideda
Skaitmeninės rinkodaros startuolio „LinkPricer“ įkūrėjas Karolis Butkus teigia, kad į „Web Summit“ jį skatina vykti ne tik kolegų iš kitų startuolių „Walk15“ ar „Vinted“ pavyzdžiai ir idėjos.
„Mane labiausiai įkvepia Lietuvos talentai ir valstybės institucijų palaikoma startuolių ekosistema. Dalyvauti tokiame renginyje – tai yra dar kartą įsitikinti, kiek daug gali pasiekti darbštūs ir savo darbą mylintys žmonės, ir tai mane motyvuoja eiti į priekį“, – sako K. Butkus.
Jo pagrindinis tikslas „Web Summit“ konferencijoje – pristatyti „LinkPricer“ pasaulinėje arenoje, pasimokyti iš kitų startuolių patirties ir atrasti būdų, kaip patobulinti kuriamą platformą. „LinkPricer“ yra platforma, skirta nuorodų kūrimo kainų palyginimui. Pasak K. Butkaus, šių paslaugų niša yra labai specifinė, taigi dalyvavimas masiniuose renginiuose padeda susipažinti su konkurentų darbais ir prisistatyti investuotojams.
Konferencijos metu „LinkPricer“ ketina dalyvauti Lietuvos stende ir „Meet and Mingle Lithuania“ renginyje. K. Butkus tikisi, kad dalyvavimas „Web Summit“ suteiks jam galimybę tiesiogiai susitikti su pagrindiniais klientais, kurie mato platformos potencialą ir gali padėti pasiekti kitą lygį.
Inovacijų agentūra kasmet skiria finansavimą startuoliams, norintiems dalyvauti užsienio konferencijose. Šiemet subsidijų fondas buvo visiškai išnaudotas – startuolių kelionėms investuota 146857 eurai, finansuota net 118 išvykų į tarptautinius renginius. Tikimasi, kad ši priemonė bus atnaujinta ir kitais metais, taip suteikiant startuoliams galimybę augti ir stiprinti savo pozicijas pasaulinėje rinkoje.