Nepaisant visų laikraščių antraščių apie tai, kad elektromobilių paklausa mažėja, silpnėja ar krenta, daugybė amerikiečių vis dar domisi elektromobiliais. Ir jeigu Vokietijoje daugelis nenori turėti nieko bendro su tokiais automobiliais, situacija JAV rinkoje yra visiškai kitokia.
Remiantis apklausos duomenimis, pusė amerikiečių teigia, kad norėtų išbandyti elektromobilį, kai kitą kartą apsilankys prekybos atstovybėje. Dar 13 proc. teigė, kad jie nėra tikri, o 37 proc. teigė, kad jiems būtų neįdomu išbandyti elektromobilį.
Rezultatai dar kartą patvirtina tai, ką jau kurį laiką supratome – nors elektromobilių pardavimai iš tiesų auga lėčiau nei anksčiau, taip yra ne tik todėl, kad žmonės vengia šios technologijos. Daugeliui pagrįstai kelia nerimą įkrovimo infrastruktūra, akumuliatoriaus ilgaamžiškumas ir kaina, tačiau jie vis dar yra atviri elektromobilio idėjai.
Bandomieji važiavimai gali būti veiksminga priemonė, įtikinanti žmones pasirinkti elektromobilį, teigia analitikai. Ankstesni tyrimai parodė, kad kuo daugiau žmonės turi tiesioginės patirties su elektromobiliais, tuo didesnė tikimybė, kad jie juos įsigis. Be to, kiti tyrimai rodo, kad įsigiję pirmąjį elektromobilį, žmonės paprastai jį pamilsta ir retai grįžta prie benzinu varomų transporto priemonių.
Tačiau apklausa išryškino vieną pagrindinę kliūtį, trukdančią paversti susidomėjimą elektromobiliais faktiniais pardavimais – tai prekiautojai. Kaip jau anksčiau išsamiai rašėme, daugelis automobilių pardavėjų nėra nusiteikę pardavinėti elektromobilius. Kai kurie nemano, kad jų darbas yra įtikinti pirkėjus rinktis elektrinius automobilius. Todėl vartotojai dažnai gauna neteisingą arba nepakankamą informaciją apie pirkinį.
Iš apklausos respondentų, kurie neseniai nuvyko į prekybos saloną ieškodami hibridinio, iš tinklo įkraunamo hibridinio ar visiškai elektrinio automobilio, 20 proc. nebuvo patenkinti gauta informacija. Tuo tarpu 46 proc. buvo patenkinti iš dalies, o 28 proc. – labai patenkinti. Apklausos ataskaita teigia, kad čia yra erdvės tobulėjimui.
„Vartotojų susidomėjimas ekologiškesnių tipų transporto priemonėmis išlieka didelis, tačiau daugeliui vartotojų vis dar kyla daug klausimų. Jiems reikia padėti susigaudyti sparčiuose technologiniuose pokyčiuose, vykstančiuose automobilių rinkoje“, – sakė ne pelno siekiančios organizacijos transporto ir energetikos politikos vyresnysis analitikas Chrisas Harto.
Taigi, ką norėtų sužinoti tie, kurie domisi ekologiškesnėmis transporto priemonėmis? Labiausiai domimasi akumuliatoriaus ilgaamžiškumu – 53 proc. ekologiškų transporto priemonių pirkėjų, eksploatacijos kaina – 52 proc., realiuoju nuotoliu – 47 proc. ir mokesčių lengvatomis – 45 proc. Automobilių pardavėjai, atkreipkite dėmesį!