Vokietijos vyriausybės teigimu, iki 2030 metų Vokietijos keliais turėtų važinėti 15 mln. vien tik elektra varomų automobilių. Tačiau, kaip rodo automobilių draudimo analizė, privačių automobilių savininkai labai nenoriai pereina prie šios technologijos.
Asociatyvi nuotr.
Remiantis skaičiavimais, tik nedidelė dalis Vokietijos gyventojų, pirkdami automobilį, pereina prie grynai elektrinių automobilių. Trečiąjį šių metų ketvirtį tik 3,9 proc. privačių automobilių savininkų pirkdami automobilį, naują ar naudotą, pasirinko elektromobilį. Nuo liepos iki rugsėjo mėnesio baterijomis varomų automobilių dalis privačių transporto priemonių populiacijoje padidėjo vos 0,1 proc. ir iš viso sudarė 2,9 proc.
„HUK“, turinti beveik 14 mln. apdraustų transporto priemonių, yra automobilių draudimo rinkos lyderė Vokietijoje, kurioje kasmet vis kitą transporto priemonę įregistruoja šešiaženklis skaičius vairuotojų. Skaičiavimai atlikti remiantis pačios bendrovės duomenų baze.
Bendrovė retrospektyviai apskaičiavo elektromobilių rodiklį privačių transporto priemonių populiacijoje už visus ketvirčius iki 2020 metų pradžios. Remiantis tuo, šiemet, Vokietijos vyriausybei panaikinus pirkimo priemoką, konversijos rodiklis, nepaisant didesnio elektromobilių modelių asortimento ir techninių patobulinimų, sumažėjo iki 2021 metų lygio.
Skirtingai nei Federalinė automobilių transporto tarnyba savo naujoje registracijos statistikoje, tyrimų bendrovė analizavo tik privačių automobilių savininkų pirkimo elgseną, įskaitant naudotus automobilius ir neįtraukė įmonių automobilių. Šia priemone norima visapusiškai įvertinti, kaip Vokietijos privatūs gyventojai priima elektromobilius ir kaip sparčiai pereina prie jų, ir parodo pokyčius.
Dalinis grįžimas prie benzino ir dyzelino
„HUK“ duomenimis, šiemet elektromobilių dalis šalyje gali augti lėčiausiai per pastaruosius ketverius metus. Analizės duomenimis, taip pat pastebima bent dalinė grįžimo atgal tendencija. Ataskaitoje teigiama, kad šiemet geras trečdalis ankstesnių elektromobilių vairuotojų, pirkdami kitą automobilį, vėl pasirinko vidaus degimo variklį.
Remiantis duomenimis, taip pat pastebimi dideli skirtumai tarp federalinių žemių: daugiausia elektra varomų automobilių yra Bavarijoje – 3,4 proc., o Saksonija ir Saksonija – Anhaltas yra lentelės apačioje – po 1,5 proc.
Iki politinio tikslo dar toli
Todėl bendrovė kelia klausimą, ar tai gali būti esminė pripažinimo problema. Atliekant pridedamą reprezentatyvią apklausą, kurioje dalyvavo virš 4 tūkst. dalyvių, elektra varomų automobilių šalininkų dalis yra didesnė.
Čia 17 proc. respondentų teigė norintys per artimiausius dvejus metus pakeisti vidaus degimo variklį į elektros variklį. Tačiau net jei visi respondentai įgyvendintų šį ketinimą, remiantis „HUK“ skaičiavimais, Vokietijos vyriausybės nustatytas tikslas – iki 2030 metų Vokietijos keliuose važinėti 15 mln. vien tik elektra varomų automobilių – nebūtų pasiektas.
Šis vertinimas atitinka liepos pabaigoje vadybos konsultacijų bendrovės „Boston Consulting Group“ (BCG) ir nevyriausybinės organizacijos „Agora Verkehrswende“ paskelbtą prognozę. Remiantis šia prognoze, jei dabartinė tendencija išliks, 15 mln. elektromobilių tikslas bus nepasiektas šešiais milijonais transporto priemonių.
Daugumos ekspertų nuomone, šią tendenciją gali dar labiau pristabdyti ES Komisijos nustatyti baudžiami tarifai iš Kinijos importuojamiems elektra varomiems automobiliams.