Penkios didžiausios ES narės kasmet išleidžia 42 mlrd. eurų kuru varomiems tarnybiniams automobiliams subsidijuoti, rodo aplinkosaugos grupės užsakymu atliktas tyrimas, kuriame raginama daugiau subsidijų skirti elektra varomiems automobiliams. Įmonių automobiliai sudaro apie 60 proc. naujų automobilių pardavimų Europoje.
Italija iškastiniu kuru varomiems tarnybiniams automobiliams skiria 16 mlrd. eurų subsidijų, Vokietija – 13,7 mlrd. eurų, rodo spalio 21 dienos paskelbtas konsultacinės bendrovės „Environmental Resources Management“ tyrimas. Prancūzija ir Lenkija kasmet skyrė atitinkamai 6,4 mlrd. ir 6,1 mlrd. eurų.
Įmonės siūlo automobilius kaip privilegijas darbuotojams, dažnai su didelėmis subsidijomis natūra, įskaitant vartotojų mokesčių kompensavimą ir degalų naudojimo lengvatas. Tyrime nustatyta, kad keturiose šalyse visureigiams subsidijuoti skiriama apie 15 mlrd. eurų.
Įmonės automobilių vairuotojai vidutiniškai per metus gauna 6,8 tūkst. eurų mokestinę lengvatą, kuri gali siekti iki 21,6 tūkst. eurų, kai naudojami dideles taršos normas išmetantys didesni modeliai.
„Tai visiškai nelogiška ir visiškai nepriimtina, kad mes vis dar leidžiame milijardus mokesčių mokėtojų pinigų į technologiją, kuri visiškai prieštarauja Europos Komisijos ekologinio perėjimo darbotvarkei“, – piktinosi „T&E“ automobilių parkų direktorius Stefas Cornelis.
Tyrimas atliktas tuo metu, kai Europoje sumažėjo elektromobilių pardavimai, iš dalies dėl to, kad jie yra brangesni už iškastiniais degalais varomus analogiškus modelius, todėl daugeliui vartotojų yra nepasiekiami.
Pramonės duomenimis, rugpjūčio mėnesį visiškai elektrinių automobilių pardavimai Europos Sąjungoje smuko 44 proc., o didžiausiose elektromobilių rinkose Vokietijoje ir Prancūzijoje – atitinkamai 69 ir 33 proc.
Tyrime nustatyta, kad finansinės paskatos tarnybinių automobilių vairuotojams pereiti prie elektromobilių teikiamos tik buvusioje ES narėje Jungtinėje Karalystėje.
Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen rugsėjo 17 dieną, laiške naujajam Europos Sąjungos klimato kaitos vadovui Wopkei Hoekstrai, pranešė, kad vienas iš jo prioritetų bus pasiūlyti, kaip palaipsniui atsisakyti subsidijų iškastiniam kurui.