Spalio 11–13 d. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybiškumo ir inovacijų centre „LinkMenų fabrikas“ praūžė Vilniaus miesto hakatonas „Hack4Vilnius“, pasiūlęs sostinei visą lobyną inovatyvių idėjų. 50 valandų maratone iš anksto atrinktos komandos sprendė savo pačių iškeltas problemas ir bandė įveikti Vilniaus verslo įmonių ir įstaigų pasiūlytus iššūkius, rašoma organizatorių pranešime žiniasklaidai.
Komandų pateikti sprendimai leis ugdyti moksleivių socialinę atsakomybę, padės tvariau judėti Vilniaus mieste, paskatins žmonių su negalia ir užsieniečių integraciją Lietuvoje.
„Jau septintus metus „Hack4Vilnius“ vyksta tam, kad realiai prisidėtumėte prie mūsų miesto sėkmės istorijos. Mes esame pasiruošę padėti, dalintis resursais ir drauge įveikti bet kokius miesto iššūkius tam, kad rytojaus Vilnius būtų dar tvaresnis, modernesnis ir patogesnis tiek miestiečiams, tiek jo svečiams“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Renginio metu išskirtinis dėmesys buvo skiriamas kibernetinei saugai ir saugiam programavimui. Įmonės UAB „SolutionLab Production“ atstovas ir Kibernetinio saugumo ekspertų asociacijos (KSEA) narys Lukas Petravičius ne tik skaitė paskaitą „Programėlių saugumas: kaip išvengti klaidingų žingsnių“, bet ir dalyviams parengė specialią atmintinę, padėsiančią išvengti programėlių kūrimo klaidų ateityje.
Sekmadienio vakarą specialiai renginiui suburta komisija klausėsi dalyvių idėjų pristatymų ir išdalijo 7500 eurų vertės prizinį fondą.
Pagrindinį, 1500 eurų vertės piniginį prizą, kurį įsteigė įmonė „Cognizant Technology Solutions Lithuania“, laimėjo komanda „Fuxai“, pasiūliusi programėlę, padėsiančią surasti pasiklydusį augintinį. Nufotografavus mieste klaidžiojantį gyvūną ir pažymėjus jo buvimo vietą, informacija bus perduodama atsakingoms organizacijoms. Pasiklydusio augintinio šeimininkams į programėlę pridėjus keturkojo bičiulio nuotrauką ir aprašius specifinius jo bruožus, informacija iš įvairių socialinių tinklų grupių ir platformų dirbtinio intelekto bus surenkama ir pateikiama augintinio pasigedusiam šeimininkui.
Komisijos narys, „Cognizant Technology Solutions Lithuania“ atstovas Liudvikas Mikalauskas džiaugėsi, kad hakatono komandos pristatė daug idėjų, kurių tikslas buvo ne pelno siekimas, o pagalba kitiems.
„Nemažai projektų nesitikėjo net pajamų ‒ pagrindinė misija buvo ne tokia. Tai mane nuteikė labai pozityviai ‒ auga ambicinga, bet kartu socialiai atsakinga moksleivių ir studentų karta. Prisidėti prie vietinės bendruomenės gerovės yra viena pamatinių mūsų įmonės vertybių. Kaip ir naujausių technologijų ir sprendimų taikymas siekiant pagerinti mūsų klientų gyvenimus. Todėl labai džiaugiuosi, kad daugumą komisijos balsų surinkusi komanda sukūrė prototipą sprendimo, kuris padės beglobiams ir pasiklydusiems naminiams gyvūnams rasti savo ar naujus namus. Linkiu komandai „Fuxai“ didžiausios sėkmės įgyvendinant projektą iki galo!“ ‒ sako L.Mikalauskas.
Įmonės „CyberCare“ įsteigtą 1000 eurų piniginį prizą, skirtą labiausiai jaunimą įgalinančiam sprendimui, laimėjo komanda „Finis.lt“. Komanda sukūrė finansų žinias gilinantį žaidimą, kurio tikslas – ugdyti 1–8 klasių moksleivių finansinį raštingumą.
„Vilnius Coding School“ įsteigtą 2500 eurų vertės kuponą, kurį galima panaudoti bet kuriems „Vilnius Coding School“ arba Baltijos kompiuterių akademijos mokymams, laimėjo komanda „Draugystė“. Komanda sukūrė programėlę, kurioje pasitelkus dirbtinį intelektą pagal mokinio gebėjimus atrenkamos valstybinių brandos egzaminų užduotys ir kuriamos naujos, taip užpildant moksleivių žinių spragas.
Įmonė „DocLogix“ įsteigė 500 eurų piniginį prizą, kurį laimėjo komanda „Duster 5“, sukūrusi programėlę, kurią naudodami moksleiviai galės rinkti socialines valandas, padėdami šalia gyvenantiems senjorams.
Inovacijų entuziastai „Tap Vision“ komisijai pristatė įrenginio, skirto bet kokį tekstą paversti Brailio raštu, prototipą ir laimėjo 500 eurų vertės dovanų čekį ir pasirinktą įmonės „Visma” kursą.
„NOD Baltic“, oficialaus ESET atstovo Lietuvoje, įsteigtą 500 eurų piniginį prizą laimėjo komanda „Stembridge Kids“, sukūrusi žaidimą, padedantį gilinti kibernetinio saugumo ir Python programavimo kalbos žinias.
Komanda „Aispect.ai“, sukūrusi įrankį, padedantį įmonėms geriau išnaudoti dirbtinio intelekto galimybes, laimėjo 500 eurų piniginį prizą ir 500 eurų vertės „Metida” teisinių intelektinės nuosavybės srities konsultacijų paketą.