Keturiose Europos šalyse „Apple“ gavo grupinį ieškinį, kurį pateikė viena didžiausių Europos Sąjungos vartotojų teisių gynimo grupių „Euroconsumers“. Bylose teigiama, kad JAV gigantė kalta dėl brangstančios muzikos transliavimo paslaugos kaip „Spotify“ ir „YouTube Music“.
Ieškinyje rašoma, kad šios bendrovės turi mokėti 30 proc., kad galėtų būti „App Store“ parduotuvėje, o norėdamos sumažinti savo nuostolius, išlaidas perkelia savo klientams.
„Euroconsumers“ teigė, kad kiekvienas „iOS“ klientas turi mokėti iki 3 eurų daugiau, kad padengtų prarastas pajamas. Grupės teigimu, „Apple“ uždirbo maždaug 259 mln. eurų nesąžiningo pelno, vartotojams nesinaudojant „Apple Music“ paslaugomis. Ieškiniu norima susigrąžinti permokėtus pinigus daugiau nei 500 tūkst. nukentėjusiųjų Belgijoje, Italijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje.
„Apple Music“ nemoka 30 proc. paslaugų mokesčio, tačiau reikia pažymėti, kad kitos bendrovės, norėdamos ten veikti, taip pat neprivalo didinti mokesčių. Jos tiesiog perkelia išlaidas, tačiau vis tiek teigia, kad „Apple“ ima daugiau nei iš tikrųjų reiktų.
Po to, kai Silicio slėnio kompanija pakeitė „App Store“ mokėjimo struktūrą, JAV bendrovė už kiekvieną naują prenumeratą, kuri tęsiasi ilgiau nei pirmus metus, ima tik 15 proc., o ne bendrus 30 proc., kaip anksčiau teigė „Spotify“.
Visos platformos, kurioms taikoma ši nuostata, yra „Spotify“, „Deezer“, „YouTube Music“, „SoundCloud“, „Amazon Music“, „Tidal“ ir „Qobuz“.