26 proc. automobilio neturinčių ir mieste dalijimosi platformų paspirtukais keliaujančių lietuvių sako, kad dėl galimybės naudotis šia paslauga yra mažiau tikėtina, jog jie įsigys automobilį, rodo Europos judumo savaitei skirta „Bolt“ surengta apklausa. Ji taip pat atskleidė, kad 48 proc. atvejų lietuviai būtų keliavę automobiliu, jei nebūtų buvę galimybės keliauti dalijimosi platformų paspirtukais.
Europos judumo savaitės proga judumo platforma „Bolt“ atliko tyrimą 14-oje iš 25 Europos šalių, kuriose teikia dalijimosi mikrojudumo priemonėmis paslaugą, siekdama išsiaiškinti šios paslaugos vaidmenį miesto judumo sistemoje. Tyrimas atskleidė, kad dalijimosi platformų paspirtukai daro miestus labiau įtraukius, suteikdami žmonėms, gyvenantiems vietovėse, kuriose trūksta viešojo transporto jungčių, daugiau keliavimo galimybių.
„Bolt“ atlikta tarptautinė apklausa atskleidė, kad 27 proc. kelionių Europoje, įvykdomų dalijimosi platformų paspirtukais, apskritai neįvyktų, jei ši paslauga neegzistuotų. Anot „Bolt“ dalijimosi paslaugų operacijų vadovo Lietuvoje Beno Jurlovo, apklausos duomenys rodo, kad be šio paslaugos dalis žmonių negalėtų lengvai pasiekti savo kelionės tikslų.
„O tai ypač aktualu tose vietovėse, kuriose trūksta viešojo transporto jungčių. Remiantis apklausa, daugiau nei pusė paspirtukų naudotojų šią paslaugą naudoja reguliariam susisiekimui“, – sako B. Jurlovas.
Be to, anot apklausos, 53 proc. dalijimosi paspirtukais paslaugos naudotojų Europoje teigia, kad yra labiau linkę naudotis viešuoju transportu, kai mieste yra galimybė naudotis ir dalijimosi platformų paspirtukais. Lietuvoje taip manančių naudotojų dalis netgi didesnė ir siekia 63 proc.
„Ši apklausa patvirtino, kad ne veltui dalijimasis elektriniais paspirtukais ir dviračiais dažnai vadinamas „paskutinės mylios“ ar „paskutinio kilometro sprendimu“, mat šis terminas apibūdina alternatyvius transporto sprendimus, tinkančius trumpoms kelionėms tarp viešojo transporto mazgų ir galutinio kelionės tikslo. Tokiais sprendimais kaip dalijimasis paspirtukais ir dviračiais siekiama sumažinti spūstis bei priklausomybę nuo automobilių“, – sako „Bolt“ atstovas B. Jurlovas.
Tarptautinė apklausa taip pat parodė, kad renkantis keliavimo būdą, įperkamumas lietuviams nėra pagrindinis veiksnys: 53 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų, naudojančių „Bolt“ paspirtukus, renkantis transporto būdą svarbiausiu veiksniu nurodė prieinamumą, o įperkamumą esminiu veiksniu nurodė tik 14 proc. apklaustųjų.
„Bolt“ paspirtukais Lietuvoje naudojasi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Kėdainių, Tauragės, Jonavos, Trakų, Kazlų Rūdos, Kretingos gyventojai ir šių miestų svečiai.