Žaidimų ir e. sporto analitikos bendrovė „Newzoo“ kasmet atlieka pasaulinę žaidėjų apklausą, kurios metu apklausiama virš 73 tūkst. vartotojų 36 rinkose. Šių metų apklausa parodė, kad kompiuterinius žaidimus žaidžia daugiau nei trys ketvirtadaliai visų vartotojų pasaulyje, o jaunesnioji auditorija (Alfa ir Z kartos) žaidžia daugiausiai. Pasak Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) atstovų, susidomėjimas kompiuteriniais žaidimais auga ir Lietuvoje.
Žaidėjų skaičius visame pasaulyje perkopė 3 mlrd.
LŽKA valdybos pirmininkas Rytis Jadzevičius pastebi, kad per pastaruosius 8 metus žaidėjų skaičius visame pasaulyje paaugo 1 mlrd. ir šiuo metu siekia 3,32 mlrd. Skaičiuojama, kad aktyvių žaidėjų bendruomenė ir toliau augs.
„Jau seniai praėjo laikai, kai žaidimų industrija buvo laikoma nišine – šiandien žaidimų rinka vertinama 282 mlrd. JAV dolerių, o iki 2027 metų, prognozuojama, šis skaičius peršoks 363 mlrd. ribą. Todėl žaidimai užima vieną svarbiausių vietų visoje pramogų industrijoje. Kitas įdomus aspektas – žaidėjų amžius. Nors atrodo, kad žaidimams dėmesį skiria vien jauniausia auditorija, nustatyta, kad vidutinis žaidėjo amžius yra apie 35 metus. Taigi, kompiuteriniai žaidimai, kaip rinka, išlieka aktuali tiek vyresniems žaidėjams, tiek ir jauniausiai savo auditorijai“, – teigia R. Jadzevičius.
Remiantis „Newzoo“ duomenimis, kompiuterinių žaidimų vartotojai nėra vien juos aktyviai žaidžiantys žaidėjai: net 64 proc. vartotojų stebi, kaip kompiuterinius žaidimus žaidžia kiti, o 35 proc. dalyvauja kitais būdais, pavyzdžiui, prisijungia prie internetinių žaidimų bendruomenių ar kuria su žaidimais susijusį turinį.
Didesnis dėmesys žaidimams stebimas ir Lietuvoje
Šiemet Lietuvoje, Vilniuje, spalio 18-20 dienomis vyks jau 7-as didžiausias Baltijos šalių kompiuterinių žaidimų kultūros renginys „GameOn“. Jį organizuoja „Litexpo“ ir LŽKA. Kaip teigia LŽKA valdybos pirmininkas R. Jadzevičius, šių metų renginyje tikimasi sulaukti dvigubai daugiau lankytojų nei jų būdavo iki šiol.
„Tai, kad dėmesys kompiuteriniams žaidimams šalyje auga, galime matyti dėl kelių priežasčių. Pirmoji – šių metų „GameOn“, tikimasi, pritrauks apie 30 tūkst. lankytojų, o praėję žaidimų festivaliai ar konferencijos pasiekdavo iki 15 tūkst. lankytojų. Kita priežastis – paties žaidimų renginio augimas. Šiemet „GameOn“ pirmą kartą truks ištisas tris dienas, kurių metu daugiau dėmesio bus skiriama skirtingiems žaidimų kultūros aspektams, pavyzdžiui, konferencijai žaidimų kūrėjams, apvaliojo stalo diskusijoms, ekspozicijoms žaidėjams ar tinklaveikos platformai „Meet 2 Match“, – išskiria R. Jadzevičius.
Anot vieno iš organizatorių, šiemet „GameOn“ pasiūlys platų paskaitų, susitikimų ir apskritojo stalo diskusijų pasirinkimą industrijos profesionalams. Parodoje taip pat bus skiriama daug dėmesio žaidėjams: pristatomos naujausios žaidimų kūrimo priemonės ir paslaugos iš pirmaujančių technologijų bendrovių. Renginyje veiks ir specialios bendruomenės erdvės, kuriose dalyviai galės susipažinti su bendraminčiais teminėse zonose, skirtose žaisti nepriklausomų kūrėjų, retro ar eksperimentinius žaidimus. „GameOn“ išlaikys ir renginio tradicijas, tarp kurių viena ryškiausių – simfoninio orkestro koncertas, kurio metu atliekamos kompiuterinių žaidimų garso takelių kompozicijos.
Daugiau apie būsimą didžiausią Baltijos šalyse kompiuterinių žaidimų kultūros renginį galite sužinoti „GameOn“ svetainėje.