„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) praneša, kad tiesioginius audros sukeltus nuostolius patyrę gyventojai, prašymus dėl jų atlyginimo gali teikti ESO savitarnoje ar pateikdami dokumentus bei prašymą paštu ar el. laišku, rašoma ESO pranešime žiniasklaidai.
Atsižvelgiant į tai, kad privatus klientas dažnai priklauso jautresnei socialiai grupei, supaprastina prašymų teikimo tvarka ir forma, ir buvo pritaikyta būtent privatiems klientams, kuriems liepos 28-29 dienomis prasiautus didžiausiai per paskutinius ketverius metus Lietuvoje audrai elektros energijos tiekimas buvo atstatytas praėjus 72 valandoms ar vėliau. ESO tiesioginių nuostolių atlyginimui skirs iki 4 mln. Eur.
Šiems klientams nuostoliai visų pirma bus atlyginti už generatoriaus naudojimą. Fiksuota suma už generatoriaus naudojimą išmokama tiek jį įsigijusiems, tiek išsinuomojusiems klientams. Priklausomai nuo to, ar generatorius buvo pirktas, ar išnuomotas, bus prašoma pateikti nuomos dokumentą su datomis ir mokėjimo kvitą arba pirkimo kvitą su data.
Klientams taip pat bus atlyginamos išlaidos kurui už kiekvieną generatoriaus veikimo valandą. Tuomet bus prašoma pateikti mokėjimo kvitą arba banko pavedimo išrašą su nurodyta kuro pirkimo data.
Jei dėl ilgalaikių elektros energijos tiekimo sutrikimų, kurie truko 72 valandas ar ilgiau, sugedo maistas, už jį bus atlyginama fiksuota suma vadovaujantis protingumo principu ir atsižvelgiant į rinkoje nustatytas vidutines maisto kainas. Teikiant prašymą dėl sugedusio maisto, reikės pateikti sugedusio maisto ar šaldiklio, šaldytuvo nuotrauką, arba maisto įsigijimo kvito kopiją.
Jei klientams dėl 72 valandas ar ilgiau trukusių elektros energijos tiekimo sutrikimų atsirado pagrįsta apgyvendinimo būtinybė, jiems bus atlyginamos su tuo susijusios išlaidos mokant fiksuotą sumą už kiekvieną naktį. Joms pagrįsti bus reikalingas rezervacijos įrodymas su datomis ir apmokėjimo kvitas arba banko pavedimo išrašas. Tiesa, šios išlaidos nebus kompensuotos, jei tuo pačiu bus pateikta paraiška atlyginti su generatoriaus naudojimu susijusius nuostolius.
„Atlyginant patirtus tiesioginius nuostolius, nustatytos maksimalios ribos: už sugedusį maistą gali būti atlyginami nuostoliai iki 50 Eur; įsigijus generatorių ar jį išsinuomojus, nuostolių atlyginimo suma siekia 36 Eur už parą, kuras – 69 Eur už parą. Taip pat atlyginsime nuostolius ir už apgyvendinimą – po 52 Eur už parą. Svarbu pabrėžti, jog maksimali tiesioginių nuostolių atlyginimo suma sieks 200 Eur“, – sako ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.
Prašymą dėl nuostolių atlyginimo galima teikti ir dėl audros padarinių šalinimo metu sugedusių elektros prietaisų, kuriems nėra taikomos maksimalios sumos ribos.
Anot R. Juodkienės, Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės numato, kad VERT nustatyta tvarka skaičiuojamų kompensacijų sumos yra įskaičiuojamos į kliento patirtus tiesioginius nuostolius.
„ESO veikla yra griežtai reguliuojama, todėl privalome laikytis nustatytų taisyklių ir teisės aktų. Jei klientui, kuriam elektros energijos tiekimas buvo nutrūkęs ilgiau nei 72 val., bus atlyginti pvz., 200 Eur tiesioginiai nuostoliai, o po VERT sprendimo dėl avarijos buvimo apskaičiuota kompensacija už ne laiku atnaujintą elektros energijos tiekimą, sudarys pavyzdžiui 250 Eur, ESO klientui papildomai išmokės 50 Eur kompensaciją. Bendra klientui išmokėtina suma sudarys 250 Eur“, – pabrėžia R. Juodkienė.
Jei klientui, kuriam elektros energijos tiekimas buvo nutrūkęs ilgiau nei 72 val., ESO atlygins pvz., 200 Eur tiesioginių nuostolių, o VERT sprendimu apskaičiuota kompensacija už ne laiku atnaujintą elektros energijos tiekimą sudarys mažiau, pvz., 50 Eur, tokiu atveju ši 50 Eur išmoka klientui pilnai įsiskaitys į jau išmokėtą 200 Eur sumą ir papildomai išmokama nebus. Kitaip tariant, VERT nustatyta tvarka apskaičiuotos ESO mokamos kompensacijos, kaip to reikalauja galiojantys teisės aktai, yra įskaitomos į tiesioginių nuostolių atlyginamas sumas.
Prašymą nuostoliams atlyginti turi pateikti objekto savininkas, kuriame buvo sutrikęs elektros energijos tiekimas ir jis buvo atkurtas vėliau nei praėjus 72 valandoms. Jei audros metu įvyko du, vienas po kito, sutrikimai ir klientas tarp tų sutrikimų elektros energiją turėjo trumpiau nei 6 val., abiejų sutrikimų laikas yra sumuojamas ir traktuojamas kaip vientisas sutrikimas. Apie prašymo nagrinėjimo eigą ir terminus klientas bus informuojamas el. paštu. Iškilusiems klausimams taip pat sukurta skiltis su dažniausiai užduodamais klausimais, kurie padės klientams rasti reikalingą atsakymą.
ESO pabrėžia, kad pagrįsti ir su ilgalaikiu elektros energijos tiekimo sutrikimu susiję patirti nuostoliai, galės būti atlyginti privatiems klientams, kuriems dėl liepos pabaigoje Lietuvą talžiusios audros elektros energijos tiekimas sutriko 72 valandų ar ilgesniam laikotarpiui. Paraišką galima rasti ESO savitarnoje, skiltyje „Paraiškos“ ir į visų paraiškų sąrašo paieškos langelį įvedus „Prašymas dėl nuostolių atlyginimo“.
Verslo klientams kompensacijų už ne laiku atnaujintą elektros energijos tiekimą apskaičiavimo ir nuostolių atlyginimo tvarka nesikeičia, jų prašymai bus nagrinėjami kaip ir iki šiol. Visiems verslo klientams, kuriems po VERT sprendimo dėl avarijos buvimo dėl ne laiku atnaujinto elektros energijos tiekimo priklausys kompensacija, ESO išsiųs pranešimą. Gavęs tokį pranešimą verslo klientas turės pateikti prašymą ESO savitarnoje arba el.paštu.
Tuo tarpu prašymus dėl tiesioginių nuostolių atlyginimo, kartu su tokius nuotolius pagrindžiančiais dokumentais, verslo klientai el. paštu info@eso.lt gali teikti jau dabar.