Per šešis šių metų mėnesius Ryšių reguliavimo tarnyba išsprendė daugiau nei 200 ginčų tarp vartotojų ir paslaugų teikėjų, daugiausia – mobiliojo ryšio operatorių. Iš viso per pirmą 2024 metų pusmetį RRT vartotojams priteisė beveik 35 tūkst. Eur.
Didžioji dalis sprendimų, net 78 proc., buvo taikūs – tai reiškia, kad abiem pusėm pavyko susitarti.
„Šį pusmetį daugiausia vartotojų skundų sulaukėme dėl „Bitė Lietuva“ pakeistų sutarčių sąlygų ir dėl „Tele2“ sutarties nutraukimo mokesčių. Iš pašto rinkos – didžioji dalis nagrinėtų atvejų buvo dėl Lietuvos pašto ir dingusių siuntų, bei dėl UAB „DPD Lietuva“ ir žalos atlyginimo klausimų, susijusių su sugadintomis siuntomis“, – aiškina Aridana Jurčiukonienė, RRT Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vadovė.
Likę 22 proc. ginčų buvo išspręsti tenkinant arba iš dalies tenkinant vartotojų prašymus. Šiuo atveju daugiau ginčų sudarė „Tele2“ sutarties nutraukimo mokesčiai.
Nors teisės aktai leidžia paslaugų teikėjams vienašališkai keisti sutarties sąlygas, jei tai numatyta pačioje sutartyje, RRT ekspertė vartotojams primena: pasikeitus sutarties sąlygoms, paslaugų gavėjai turi teisę nesutikti su naujomis sąlygomis ir nutraukti sutartį.
„Net jei sutartis nutraukiama anksčiau laiko, paslaugų gavėjai neturi mokėti netesybų. Tik tokiais atvejais, kuomet sutarties sąlygų pakeitimai yra išimtinai administracinio pobūdžio, pavyzdžiui, paslaugų teikėjo adreso pakeitimas, ir nedaro neigiamo poveikio vartotojui, arba yra griežtai susiję su įstatymų arba kitų teisės aktų pakeitimais, vartotojas neturi teisės nutraukti sutartį anksčiau laiko be papildomų išlaidų“, – pabrėžia A. Jurčiukonienė, RRT Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vadovė.