Automobilių gamintojai sumokėjo apytiksliai 510 mln. eurų baudų dėl neįvykdytų 2020 metų CO2 emisijos mažinimo tikslų – pirmaisiais griežtesnių ribojimų metais, per kuriuos reikėjo parduoti ženklų pilnai elektrinių ir hibridinių transporto priemonių kiekį, atskleidžia Europos Sąjungos pateikiami duomenys.
Tarp didesnių, baudas mokėjusių bendrovių, buvo „Volkswagen Group“ ir „Jaguar Land Rover“, tačiau galutinė suma nebuvo viešai atskleista. „VW Group“ teigė, kad už tai, jog 2020 metų tikslus vienam kilometrui viršijo vos 0,75 gramais, jiems teko susimokėti daugiau kaip 100 milijonų eurų baudą, tuo tarpu „JRL“ 2021 metų spalį teigė, kad už 3 g/km viršytus tikslus, jie sumokėjo 35 milijonų svarų sterlingų, arba apytiksliai 40 milijonų eurų siekiančią baudą.
Kiti gamintojai, kurie viršijo 2020 metų tikslus buvo „Suzuki“, „Subaru“, „Bentley“, „DR Motor“, „Lamborghini“ ir „McLaren“, o taip pat „SsangYong“ lengvosios komercinės transporto priemonės.
Kiekvieno automobilių gamintojo sumokėtų baudų dydžio tiksliai nusakyti nepavyko.
Remiantis ES pateiktais skaičiais, „Suzuki“ savo tikslus viršijo 10,4 g/km, kuriuos pavertus į baudos išraišką, susidarytų apytiksliai 1000 eurų bauda už kiekvieną automobilį. Įvertinus 160 570 registracijų, baudos dydis turėtų būti apytiksliai 160 milijonų eurų.
„Subaru“ savo tikslus viršijo 34 gramais, todėl bauda sudarytų 3230 eurų už vieną automobilį. Esant 16 176 registracijoms, baudos dydis siektų apytiksliai 52 milijonus eurų.
„Suzuki“ ir „Subaru“ atstovai nepateikė atsakymo į užklausas ir komentarus.
Pagal senąjį NEDC bandymų ciklą, 2020 metų CO2 tikslas buvo 95 gramai kilometrui, arba apytiksliai 120 g/km pagal naująjį WLTP ciklą. Kiekvieno automobilių gamintojo tikslai paremti mase, todėl sunkesnėms transporto priemonėms galima registruoti didesnes emisijas. Neįvykdžiusiems savo tikslų automobilių gamintojams gresia bauda, siekianti 95 eurus už gramą viršyto CO2 kiekio kiekvienam registruotam automobiliui. Surinkti pinigai patenka į bendrąjį ES fondą.
Yra daugybė subjektų, kuriems yra taikomi individualūs tikslai, įskaitant regionines dukterines bendroves, sunkvežimių gamybos padalinius ir didelio pajėgumo vienetus.
Dauguma masinės gamybos automobilių gamintojų sugrupavo savo prekės ženklus pagal išmetamų teršalų kiekius, tačiau kiti pradėjo bendradarbiauti su konkurentais, parduodančiais daug baterijomis varomų transporto priemonių. Pavyzdžiui, 2021 metais, „JLR“ ir „Honda“ susijungė su „Tesla“, o „VW Group“ ir „MG“ prekės ženklą parduodanti Kinijos „SAIC“ sudarė kitą susivienijimą.
Susivienijimo strategija ir baterijomis varomų elektromobilių ir „plug-in“ tipo hibridų pardavimų šuolis, beveik visiems automobilių gamintojams padėjo išvengti baudų 2021 metais. Skaičiai rodo, kad tais metais buvo surinkta tik 10 milijonų eurų. Pasak Europos aplinkos agentūros, tarp tikslų neįvykdžiusių bendrovių buvo ir „Ferrari“ bei „Bugatti“.