Gyventojams įpratus apsipirkti internete, auga e. komercijos rezultatai. Internetinėse parduotuvėse daugiau išleidžiama, vienu kartu apmokami didesni pirkiniai, daugėja ir e. prekybininkų, rodo mokėjimus internetinėse parduotuvėse apdorojančios „Paysera“ duomenys.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Paysera“ praneša, kad pirkėjų išlaidos jos aptarnaujamose Baltijos šalių e. parduotuvėse ir paslaugų svetainėse šių metų I pusm. išaugo beveik 5 proc., palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Šiemet šios išlaidos sudarė 549,9 mln. Eur.
Iš viso per 2024 m. pirmąjį pusmetį bendrovės aptarnaujamose internetinėse platformose, įskaitant e. parduotuves bei įvairių paslaugų svetaines, buvo apmokėta 6,99 mln. pirkinių ir paslaugų užsakymų – truputį daugiau, palyginti su ankstesnių metų tuo pačiu periodu (6,93 mln.).
„Stebime įdomią tendenciją – auga ne tik bendrosios išlaidos elektroninėse parduotuvėse, bet ir suma, kurią pirkėjas palieka vieno apsipirkimo metu. Jei pernai vidutinis krepšelis siekė 76 eurus, šiemet jis jau pasiekė 78 eurus. Šį pokytį lėmė įvairių faktorių visuma. Visų pirma, didesnėms išlaidoms elektroninėje erdvėje įtakos galėjo turėti vidutinė infliacija, kuri gegužę Lietuvoje siekė 3 proc. Be to, pats sektorius bręsta, pritraukdamas vis daugiau pirkėjų ir skatindamas juos drąsiau leisti pinigus internetu. Svarbu paminėti ir per pandemiją 2020-2021 m. susiformavusius naujus pirkimo internetu įpročius“, – teigia Justina Šidlauskienė, „Paysera“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Remiantis Valstybės duomenų agentūros 2023 m. duomenimis, 60,9 proc. 16–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėnesių pirko ar užsakė prekes ar paslaugas internetu. Šis rodiklis 2022 m. buvo 60,1 proc.
E. komercijai augant, internete daugėja prekybininkų. Daugiau nei 2 400 elektroninių parduotuvių ir paslaugų platformų šiemet pradėjo savo kelionę e. komercijoje, pasirinkdamos „Paysera“ kaip mokėjimų partnerį.
„Esami verslo dalyviai ir nauji rinkos žaidėjai susiduria su nauja realybe – pradėti fizinę prekybą be pardavimų kanalo internete yra tiesiog neefektyvu. Daugelis verslų nusprendžia perkelti prekybą tik į skaitmeninę erdvę, kur patiriamos sąnaudos yra gerokai mažesnės. Todėl natūralu, kad e. komercijos sektorius toliau auga, pritraukdamas vis daugiau prekybininkų”, – teigia J. Šidlauskienė.