Kai „Mercedes-Benz Truck“ paskelbė, jog serijinę gamybą neilgai trukus pasieks elektrinis sunkvežimis „eActros 600“, kuris gebės vienu krovimu nuvažiuoti apie 500 km, skeptikai netikėjo ir priskyrė šią naujieną reklaminiams pranešimams. Tačiau „eActros“ jau atliko pirmąjį realaus kelio demonstracinį važiavimą velkant krovinį Vokietijoje, o praeitą savaitgalį Lietuvoje pasitikome į europietišką 13 tūkst. km kelionę išsiruošusius vilkikus.
Krovininių automobilių įmonė, demonstruodama pasirengimą dirbti realiomis sąlygomis, išleido du prieš serijinius prototipus į kelionę per 23 Europos šalis. Kelionė prasidėjo Vokietijoje, Frankfurte prie Maino, vėliau buvo aplankytos Danija, Švedija, Norvegija, Suomija, Estija, Latvija ir Lietuva. Tolimesnis maršrutas vingiuos per Lenkiją, Čekiją, Slovakiją, Kroatiją, Slovėniją, Italiją, Monaką, Prancūziją, Ispaniją, Gibraltarą, Portugaliją, Belgiją, Olandiją ir Liuksemburgą, finišuojant ten pat, kur pradėta: Vokietijoje. Kiekvienas sunkvežimis, tempdamas 40 tonų svorį, savo eiga įveiks daugiau nei 13 tūkst. kilometrų. Šį savaitgalį įsikrauti savo talpių baterijų sunkvežimiai sustojo Lietuvoje (Garliavoje, Kauno r.), taip užbaigdami šiaurės Europos išbandymus.
13 tūkst. km turas per Europą
Jei specializuoto žurnalo „Trucker“ testas įtikino, jog šis dviejų sinchroninių elektros motorų varomas ir 600 kW akumuliatorių energijos palaikomas sunkvežimis be papildomo krovimo gali dirbti visą dieną, dabar „Mercedes-Benz“ žengė dar vieną žingsnį, siekdami parodyti visam pasauliui, jog elektra varomas sunkvežimis gali būti patikimu transportu dirbant visoje Europoje.
Specialiai elektrinei pavarai sukurtas „eActros 600“ stengiasi įrodyti, kad juo galima pasitikėti tiek Alpių kalnuose, tiek karštoje pietų Ispanijoje, tiek drėgname pajūrio regione, tiek atšiaurioje Suomijos šiaurėje. Siekiant užsitikrinti patikimus testavimo rezultatus vairuotojams tenka krauti savo sunkvežimius tik viešose krovimo stotelėse ir stengtis optimaliai išnaudoti 500 km, kuriuos vienu įkrovimu gali nuvažiuoti “Mercedes-Benz”. Šiame ištvermės teste jam teks tenkintis maksimalia 400 kW kraunamąja galia, laisvai prieinama ir kitiems elektromobilių vairuotojams. Rezultatais kompanija žada pasidalinti su visais susidomėjusiais klientais.
Birželio 11 d. Frankfrute startavęs turas – tai ir pirmieji susitikimai su potencialiais klientais. „eActros 600“ serijinė prekyba prasidės vos po kelių mėnesių po turo pabaigos, o užsakymų portfelyje jau daugiau nei 1000 paraiškų ir dar daugiau įsigijimo užklausų. Dar vienas tikslas, kurio siekia šis visą Europą apimantis renginys – tai aktyvaus dialogo su politikais, kurių pritarimo reikia vystant didelio galingumo įkrovimo stotelių tinklą, be kurio šio ekologiško transporto plėtra vyks daug lėčiau nei galėtų, todėl tikima, jog šis praktiškas ir akivaizdus komercinio transporto perspektyvų demonstravimas suteiks reikiamą postūmį būtinos infrastruktūros kūrimui.