Vakarų šalių automobilių pramonės atstovai jaučia konkurencinį Kinijos spaudimą, todėl yra pasirengę ieškoti galimybių stiprinti tarpusavio ryšį bei ieškoti glaudesnio bendradarbiavimo formatų.
„Transporto sektorius iš esmės transformuojasi dėl klimato krizės, tačiau ši industrija jautri makroekonominiams faktoriams, logistikos grandinių nestabilumui ir kitoms aplinkybėms. Kinija su savo milžiniška rinka bei jos konkurenciniu spaudimu mus skatina ieškoti daugiau bendrysčių ir geriau susipažinti vieniems su kitais. Kaip paaiškėjo, net ir artimiausi kaimynai ne iki galo supranta realų mūsų potencialą“, – sako pirmąjį tarptautinį automobilių pramonės forumą Vilniuje surengusio Baltijos automobilių detalių klasterio valdybos pirmininkas Giedrius Valuckas.
„Automobilių pramonės forumą‘24“, surengtą kartu su „Investuok Lietuvoje“, aplankė automobilių gamintojos „Ford“, superautomobilių gamintojos „Koenigsegg“, didžiausio Nyderlandų mobilumo koncerno PON atstovai, Vokietijos automobilių dalių tiekėjų „Continental“ ir „Forvia / Hella“, Lietuvos aukštųjų technologijų įmonių grupės „Teltonika“, Vokietijos, Didžiosios Britanijos ir Švedijos nacionalinių automobilių asociacijų, kiti industrijos atstovai.
„Į Lietuvą atėjusių didžiųjų automobilių komponentų gamintojų, tokių kaip „Hella“, „Continental“, „Bar Cargolift“ ir kitų, sėkmės istorijos rodo, kad Lietuva jau yra automobilių pramonės žemėlapyje. Šioms įmonėms plečiantis šalies regionuose, formuojasi brandi automobilių pramonės ekosistema, mūsų talentams kuriamos gerai apmokamos darbo vietos, auga šalies ekonomika ir saugumas. Jų kuriama aukšta pridėtinė vertė, inovacijos ir aukštas automatizacijos lygis yra pavyzdys, kur link turėtų judėti visa šalies pramonė, nes pažangi gamyba – Lietuvos regionų ateitis“, – atkreipia dėmesį tiesioginių užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ vadovas Elijus Čivilis.
Vokietijos automobilių pramonės asociacijos prezidentė Hildegard Muller teigia, kad Europos automobilių pramonėje dirba beveik 13 mln. žmonių, o 2022 m. automobilių pramonės įmonių indėlis į Europos bendrąjį vidaus produktą siekė beveik 1 trilijoną eurų. Todėl skirtingų Europos šalių pramonė bei gamintojai turi vienyti jėgas ir drauge mąstyti apie automobilių pramonės ateitį.
„Ateitis priklausys tiems, kas bendradarbiaudami sieks savo veikloje diegti tvarumą, skaitmenizaciją ir saugumą. Norime, kad Europa ir toliau atliktų pagrindinį vaidmenį formuojant ateities mobilumo tendencijas ir kryptis. Tam mums reikia daugiau susikoncentruoti į elektromobilumą, būti atviresniems technologijoms ir glaudžiau bendradarbiauti“, – tvirtina ji.
Baltijos automobilių detalių klasterio valdybos pirmininkas sako, jog Vilnius ir Lietuva pasaulio automobilių pramonės „grandus“ gerąja prasme pribloškė ir tuo, kad šalies verslas dirba su rinkos dalyviais, kurių nebereikia pristatyti, ir kad čia išbandomos pačios novatoriškiausios inovacijos.
Anot G. Valucko, vienu iš tokių atradimų tapo faktas, kad Vilnius Europoje tapo pirmąja sostine, kuri 2018 metais patvirtintos įstatyminės bazės dėka leido 4 ir 5 lygio autonominiams automobiliams dalyvauti eisme.
„Suprantame automobilių pramonei kylančius iššūkius ir neabejojame, kad juos galime geriausiai įveikti bendradarbiaudami. Todėl susitikimas Vilniuje tapo puikia aikštele geriau susipažinti, ieškoti sąlyčio taškų, užmegzti naujas partnerystes. Naryste Baltijos automobilių detalių klasteryje susidomėjo ir kitų Baltijos šalių atstovai, todėl tikėtina, jog ateityje tapsime ne tik mūsų šaliai atstovaujančia, bet tarptautine organizacija“, – sako G. Valuckas.
Pagrindiniai klasterio, kaip asociacijos, uždaviniai yra automobilių pramonės vertės grandinės plėtra Lietuvoje, automobilių pramonės ekosistemos vystymas, integruojant naujausius technologinius sprendinius, naujų automobilių pramonei reikalingų produktų ir sprendinių teikėjų pritraukimas į Lietuvą.
BACC susitelkęs į elektromobilių spurtą, autonomines vairavimo technologijas, tvarumo ir perdirbimo reikalavimus. Lietuvos automobilių pramonės įmonėse dirba apie 15 tūkst. darbuotojų, jų metų apyvarta viršija 1 mlrd. BACC vienija Vokietijos, Švedijos, Lietuvos kapitalo įmones, kurios daugiau kaip 15 metų gamina autodalis ir komponentus automobilių, žemės ūkio, statybos technikos pramonei.