Po penkerių metų pertraukos videožaidimų gerbėjai ir kūrėjai vėl galės susitikti didžiausiame Baltijos šalyse kompiuterinių žaidimų kultūros renginyje „GameOn“. Į spalio 18–20 d. „Litexpo“ vyksiančią parodą-konferenciją planuojama pritraukti rekordinį dalyvių skaičių, o dėmesys jame bus skiriamas ne tik žaidimams, bet ir pažinčiai su turtinga žaidimų kultūra bei jos kūrėjais. Organizatoriai neslepia, yra ambicijų ir galimybių per ateinančius penkerius metus tapti didžiausiu žaidimų kultūros renginiu Centrinės ir Rytų Europos regione.
Pranešimo autorių nuotr.
Kompiuterinių žaidimų gerbėjai užaugo
Pasak „GameOn“ renginį kartu su „Litexpo“ organizuojančios Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktoriaus Gedimino Tarasevičiaus, per pastaruosius penkerius metus, kai buvo padaryta pauzė, ne tik stipriai paaugo visa žaidimų rinka, bet ir patys žaidimai tapo nebeatsiejama kultūros dalimi.
G. Tarasevičius pabrėžia, kad kompiuterinių žaidimų industrija išgyvena klestėjimą, nes subrendo Y karta, kuri augo žaisdama kompiuterinius žaidimus, todėl jiems tai tapo natūralia kultūros ir gyvenimo dalimi, o tai tokiam renginiui kaip „GameOn“ atveria naujas galimybes.
„Matome sparčiai augančią žaidimų industriją regione – nuo Suomijos šiaurėje, Lietuvos ir Lenkijos Europos centre iki Rumunijos ir Kroatijos Europos pietuose. Matome ir potencialą tapti stipriausiu bei didžiausiu regioniniu renginiu, vienijančiu žaidėjus ir kūrėjus. Tokio tipo renginių 1 000 km spinduliu nuo Lietuvos nėra. Mažesni renginiai vyksta Latvijoje ir Estijoje, juose dalyvauja iki tūkstančio lankytojų. Arčiausiai esantis masinis renginys vyksta Poznanėje, Lenkijos vakaruose. Tad turime visas galimybes tapti regioniniu renginiu, kurio lankytojų skaičius per 5 metų laikotarpį turėtų pasiekti 50 tūkstančių“, – planais dalijasi Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius G. Tarasevičius.
Savo ruožtu Vilniaus miesto plėtros agentūra „Go Vilnius“, taip pat prisidedanti prie „GameOn“ sugrįžimo, pabrėžia, kad kompiuteriniai žaidimai – svarbi Lietuvos bei Vilniaus ekonomikos ir inovacijų dalis.
„Žaidimų kūrimo industrija yra tarp svarbiausių Vilniaus prioritetinių sektorių, kurie kuria didelę vertę mūsų miestui ir bendrai skatina technologinį augimą. Iš Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos teikiamų duomenų matome, kad per pastaruosius kelerius metus šis sektorius itin sparčiai augo – darbuotojų skaičius išaugo maždaug 56 proc., žaidimo kūrimo įmonių skaičius paaugo 21 proc., o vidutinis šio sektoriaus darbuotojų atlyginimas – 27 proc. ir yra daugiau nei dvigubai didesnis nei vidutinis darbo užmokestis Lietuvoje. Džiaugiamės matydami tiek daug įmonių ir kūrėjų, kuriančių išskirtinius ir novatoriškus projektus čia, Vilniuje, ir tikimės, kad „GameOn“ renginys dar labiau sustiprins žaidimų kūrėjų industrijos bendruomenę bei įkvėps sukurti naujų produktų“, – sako „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė.
Visapusis pasinėrimas į žaidimų kultūrą
Anot G. Tarasevičiaus, vykstant „GameOn“, „Litexpo“ trims dienoms virs pramogų, intrigos, žinių, įdomių pažinčių ir įkvepiančių pokalbių erdve, kuri įtrauks įvairaus amžiaus ir pomėgių dalyvius. Jo teigimu, organizuojant parodą-konferenciją daug dėmesio skiriama Lietuvos žaidėjų skoniui ir lūkesčiams.
„Norime kiek įmanoma giliau pasinerti į žaidimą kaip kultūrinį reiškinį – suteikti galimybę susipažinti su kūrėjais, kurių sukurtus žaidimus žaidžia šimtai milijonų žmonių visame pasaulyje. Žaidimai niekada nebuvo tik pramoga, ir „GameOn“ sieks įdomiai parodyti jų stiprų poveikį žmonijos kultūrai ir kiekvieno individo pasaulio pažinimui bei suvokimui. Tai pamatas, ant kurio statysime visų savo būsimų renginių koncepcijas“, – sako G. Tarasevičius.
Pasak jo, programa, kuri bus pradėta skelbti jau šį mėnesį, bus įvairi ir gausi nuo pirmos iki paskutinės renginio valandos.
„Tie, kas patyrė pirmąjį „GameOn“ renginių ciklą, daug elementų atpažins, tačiau, kaip ir anksčiau, kiekviena nauja „GameOn“ versija lankytojams atvers unikalius, nepažintus ir vis labiau intriguojančius žaidimų kultūros pasaulius ir užpasaulius. Parodysime laisvą, drąsią ir always connected skaitmeninių pramogų ateitį, kurios centre – smalsus ir kūrybingas, pasaulį keičiantis žmogus“, – pasakoja G. Tarasevičius.
Kad lankytojų lauks neeilinis renginys, akcentuoja ir „Litexpo“ atstovė Roberta Dudutė, vadovaujanti parodų organizavimo skyriui.
„Tai vienas didžiausių ir laukiamiausių renginių Baltijos šalyse, skirtų žaidimų entuziastams, kūrėjams ir industrijos profesionalams. Šiemet grįžtama atsinaujinus ir pasiruošus sukurti dar įspūdingesnį renginį nei anksčiau. Lankytojų lauks netradiciniai stendai, gausybė pranešėjų, įvairios aktyvacijos ir veiklos. Planuojame, kad parodoje prisistatys daugiau kaip 100 parodos dalyvių“, – vardijo R. Dudutė.
Ji taip pat atskleidė, kad „GameOn“ lankytojai vėl galės mėgautis simfoninio orkestro koncertu, kuriame bus atliekamos kompiuterinių žaidimų garso takelių kompozicijos.
Nors 2019-ųjų „GameOn“ renginyje dalyvavo 17 tūkst. lankytojų, šiemet tikimasi jų sulaukti kone dvigubai daugiau – net 30 tūkst.
Didžiąją šių metų „GameOn“ renginio, vyksiančio spalio 18–20 d. „Litexpo“, programos dalį planuojama paskelbti iki rugpjūčio pabaigos „GameOn“ interneto svetainėje.
Skaičiuojama, kad dabartinė žaidimų rinkos vertė visame pasaulyje siekia 282 mlrd. USD. Pastaraisiais metais vieni sėkmingiausių serialų taip pat buvo kurti būtent pagal kompiuterinius žaidimus „Fallout“ ir „The Last of Us“.