„Apple“ yra priversta laikytis Europos Sąjungoje galiojančio Skaitmeninių rinkų akto, o neseniai buvo paskelbta apie didžiulius pokyčius, kurie palietė „iOS“ operacinę sistemą ir „App Store“ parduotuvę. JAV bendrovė dar praėjusį mėnesį pagaliau išleido ir oficialų atnaujinimą.
Europos Komisija išplėtė Skaitmeninių rinkų akto taikymo sritį ir įtraukė „Apple“ kuriamus „iPad“ planšetinius kompiuterius į prevencines priemones prieš galimus konkurencijos pažeidimus. Dabar JAV bendrovė įpareigota užtikrinti, kad jos planšečių ekosistema per ateinančius šešis mėnesius taip pat atitiktų DMA taisykles.
Neseniai, „Apple“ atliko keletą pakeitimų, kad atitiktų šiuos reikalavimus. Tarp pakeitimų – naujos apsaugos priemonės, pavyzdžiui, „iOS“ programėlių notarinis patvirtinimas, leidimų suteikimas rinkos kūrėjams ir informacijos apie alternatyvius mokėjimus atskleidimas, siekiant sumažinti riziką ir užtikrinti saugesnę patirtį naudotojams ES.
Be to, „Apple“ leido kūrėjams kurti alternatyvias turgaus programėles „iOS“ sistemoje, suteikdama jiems prieigą prie naujų programėlių turgaus rėmų ir API, kad jie galėtų saugiai gauti ir gauti notaro patvirtintas programėles iš „Apple Developer Program“ narių. Tai leidžia naudotojams atsisiųsti ir įdiegti „Marketplace“ programėles iš jų svetainių autorizuotomis naršyklėmis, integruoti su sistemos funkcijomis, kurti atsargines naudotojų programėlių kopijas ir jas atkurti ir kt.
Dabar Europos Komisija nori, kad „Apple“ panašius pakeitimus atliktų ir „iPad“ ekosistemoje.
Nors „Apple“ pavyko užblokuoti naujausią „Spotify“ programėlės atnaujinimą „iOS“ sistemoje, motyvuojant neatitikimu naujoms „App Store“ taisyklėms, susijusioms su išorinėmis nuorodomis pirkiniams, DMA reikalauja, kad bendrovės leistų išorines nuorodas pirkiniams, taip užtikrinant sąžiningą konkurenciją ir vartotojų pasirinkimą skaitmeninėje rinkoje.
Šis Europos Komisijos žingsnis yra platesnio masto kovos su didžiosiomis technologijų bendrovėmis, tokiomis kaip „Apple“, „Amazon“, „Meta“ ir kitomis, dalis, kuria siekiama užkirsti kelią jų dominavimui skaitmeninėse rinkose. Aktu, kuris visiškai įsigaliojo 2024 m. kovo 7 d., siekiama padėti trečiųjų šalių įmonėms geriau bendrauti su vartotojais be vadinamųjų sargų, apsunkinančių verslą.
Siekdama laikytis DMA, „Apple“ turi spręsti vyriausybių ir naudotojų iškeltas problemas dėl rizikos, susijusios su alternatyvių programėlių parduotuvių ir mokėjimo procesorių leidimu naudoti „iOS“ ir „iPadOS“, ir tuo pačiu metu stengtis diegti naujoves ir apsaugoti naudotojus pagal DMA teisinę sistemą. Be to, tikimasi, kad bendrovė ilgainiui įdiegs naujų apsaugos priemonių (PDF), kad sumažintų riziką ir išlaikytų „iPhone“ ir „iOS“ kaip saugiausią mobiliąją platformą naudotojams Europoje.