Inovacijų agentūra kviečia smulkiuosius ir vidutinius šalies verslininkus dalyvauti jau ketvirtą kartą vyksiančiose praktinėse e. komercijos dirbtuvėse „e.comGO“. Penkias savaites truksiančios programos metu dalyvių laukia teoriniai ir praktiniai užsiėmimai, padėsiantys verslininkams patobulinti savo elektronines parduotuves, įgyti naudingų žinių bei konkurencinį pranašumą tiek vietos, tiek tarptautinės vertės grandinėse, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Komercijos dirbtuvės nemokamai vyks visoje Lietuvoje, 10-yje miestų veikiančiuose bendradarbystės centruose „Spiečius“, taip pat bus formuojamos dvi nuotolinės grupės Visagino, Birštono, Rokiškio, Gargždų, Molėtų, Mažeikių ir Druskininkų regionų verslininkams. Norintys jose dalyvauti savo paraiškas gali teikti iki gegužės mėnesio 9 dienos.
„Stebint pasaulinę pastarųjų metų e. komercijos raidą, akivaizdu, kad ši rinka nuosekliai auga: per penkmetį ji padidėjo daugiau nei dvigubai – iki 3,15 trilijono JAV dolerių. Prognozuojama, kad 2028 m. pasaulinės e. komercijos pajamos sieks net 5,3 trilijono JAV dolerių. Kadangi e. prekybos sektorius yra vienas konkurencingiausių verslo sektorių, sudarome galimybę mūsų šalies verslininkams sužinoti naujausias e. komercijos tendencijas ir jas pritaikyti savo versle“, – sako ekonomikos ir inovacijų viceministrė Ieva Valeškaitė.
Apie e. komercijos rinkos augimą kalba ir Inovacijų agentūros Pažangos departamento direktorė Patricija Reut. Jos teigimu, iki 2040 m. elektroninė prekyba turėtų sudaryti net 90 proc. visos mažmeninės prekybos.
„Akivaizdu, kad skaitmeniniame amžiuje e. komercija tapo strategine būtinybe konkurencingoje rinkoje klestėti siekiantiems verslams, kadangi šių technologinių sprendimų dėka net smulkiausi prekybininkai gali pasiekti potencialius pirkėjus visame pasaulyje. Tad pagrindinis „e.comGO“ programos tikslas – kelti smulkiųjų ir vidutinių Lietuvos verslininkų e. komercijos kompetencijas, didinti jau sukurtų e. parduotuvių konkurencingumą, taip padedant verslams didinti pardavimus bei augti“, – sako P. Reut.
Inovacijų agentūros ekspertė dalijasi, jog penkias savaites truksiančią e. komercijos dirbtuvių programą sudarys 4 praktinių mokymų sesijos. Jų metu dalyviai atliks elektroninės parduotuvės turinio auditą (dalyviai sužinos apie šiuolaikinę komunikaciją ir vartotojų elgseną, mokysis atlikti konkurentų analizę bei naudotis specialiais e. komercijos įrankiais ir metodikomis), savo elektroninėms parduotuvėms atliks SEO auditą (sužinos, kokius veiksmus reikia atlikti, kad padidinti tikimybę atsirasti „Google“ paieškos rezultatų viršuje, sužinos apie paieškos sistemos veikimo principus ir svarbiausius įrankius). Taip pat kurs rinkodaros strategiją – ruoš pozicionavimą savo prekės ženklui bei reklamos strategiją, o paskutinė, ketvirtoji, mokymų tema bus skirta komercinei fotografijai naudojantis tiek profesionalia įranga, tiek mobiliaisiais telefonais ir dirbtinio intelekto įrankiais.
Užsiėmimus ves geriausi savo srities specialistai
Antrus metus iš eilės programą vykdys ilgametę patirtį turinti Reklamos ir kūrybiškumo mokykla „Atomic Garden“. Jos vadovo Aivaro Šičkaus teigimu, beveik 30-ies valandų trukmės teorinius bei praktinius užsiėmimus ves bene geriausi savo srities ekspertai, daugybę metų konsultuojantys didžiausius Lietuvos ir užsienio verslus e. komercijos srityje.
„Mokymai parengti pagal naujausias e. komercijos tendencijas – jų metu bus atkartojami procesai, kuriuos šiandien taiko sėkmingiausios komunikacijos įmonės ir startuoliai. Žinoma, šiemet neapsieisime ir be dirbtinio intelekto taikymo galimybių, o tam, kad visos žinios būtų geriau įsisavintos, dalyviai didžiają mokymų dalį atliks užduotis dirbdami su savo elektronine parduotuve“, – dalijasi A. Šičkus.
Jo teigimu, ši programa tinka tiek pažengusiems e. komercijos srityje, tiek ir naujokams, kadangi lektoriai galės atsakyti į visus kylančius klausimus bei padėti išspręsti individualius kiekvieno verslo iššūkius.
„Mokymai bus naudingi kiekvienam dalyviui. Mūsų turimais duomenimis, net 81 proc. programos dalyvių pagerino savo elektronines parduotuves ir pritaikė įgytas teorines žinias bei praktinius įgūdžius“, – dalijasi specialistas.
Programos pabaigoje dalyviai gaus ir skaitmeninį e. parduotuvės tobulinimo vadovą, kuriame pateikiama informacija apie e. parduotuvės veiklos procesų analizę, efektyvumo didinimą bei dažniausiai daromas klaidas. Jame taip pat pateikiami praktiniai pavyzdžiai, naudingos nuorodos, gairės ir rekomenduojami e. įrankiai.