Europos Komisija skyrė „Apple“ didžiulę 1,8 mlrd. eurų baudą už piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi muzikos transliavimo programėlių platinimo „iOS“ ir „iPadOS“ naudotojams per „App Store“ rinką. Komisija nustatė, kad „Apple“ taikė apribojimus programų kūrėjams, neleidžiančius jiems informuoti „iOS“ naudotojų apie alternatyvias ir pigesnes muzikos prenumeratos paslaugas, kurias galima užsisakyti ne per programą, t. y. taikė neleido rinktis kito paslaugos teikėjo. Pasak EK, tai neteisėta pagal ES antimonopolines taisykles.
Iš esmės, jei naudojate „iOS“, trečiųjų šalių muzikos transliavimo paslaugas galite užsisakyti per „App Store“ arba tiesiogiai paslaugos svetainėje. Pastarasis variantas yra pigesnis, nes „Apple“ negauna savo dalies, kaip tai daroma, jei naudojatės „App Store“, tačiau to nežinotumėte, jei nesektumėte technologijų naujienų, nes „Apple“ dėl akivaizdžių finansinių priežasčių draudžia bet kokią skirtumo reklamą.
Pagal „Apple“ antireklamos nuostatas programėlių kūrėjams draudžiama savo programėlėse net įtraukti nuorodas, nukreipiančias „iOS“ naudotojus į kūrėjo svetainę, kad jie galėtų užsiprenumeruoti. Jie taip pat negali el. paštu susisiekti su naujai įsigytais naudotojais ir informuoti juos apie alternatyvias kainodaros galimybes po to, kai jie susikuria paskyrą.
Bendrovė „Apple“ pažadėjo apskųsti sprendimą ir paskelbė pranešimą spaudai šiuo klausimu, kuriame labai agresyviai nusiteikusi prieš „Spotify“, kurią vadina „pagrindine EK sprendimo advokate“, atžvilgiu. Pasak „Apple“, „Spotify“ užima daugiau kaip 50 % Europos rinkos ir „nieko nemoka „Apple“, nors „App Store“ vaidmuo leido pasiekti jos sėkmę. Taip yra todėl, kad „Spotify“ neparduoda prenumeratos per „App Store“, nusprendusi už tai nemokėti „Apple“ mokesčio.
Toliau „Apple“ tęsia – „Spotify“ nepakanka nemokamų paslaugų, ji nori palenkti taisykles savo naudai ir įtraukti prenumeratos kainas į savo programėlę nenaudodama „App Store“ pirkimo programėlėje sistemos, naudotis „Apple“ įrankiais ir technologijomis ir naudotis „Apple“ įgytu naudotojų pasitikėjimu, ir už tai nieko nemokėti „Apple“.
Savo pasipiktinimo kupiną pranešimą spaudai „Apple“ baigia taip: „Ironiška, bet šiandieninis sprendimas, vardan konkurencijos, tik įtvirtina dominuojančią sėkmingai veikiančios Europos bendrovės, kuri yra skaitmeninės muzikos rinkos lyderė, padėtį“.