Automobilių rinka Europoje jau visai netrukus pasikeis visiškai. Europos Parlamento ir Europos Vadovų Tarybos (EVT) susitarime numatoma, kad jau nuo 2035 metų bus uždrausta naujų automobilių gamyba su vidaus degimo varikliais gamyba.
Pastarasis pasiūlymas buvo pateiktas dar 2021 metų liepą, o visai neseniai įvyko balsavimas, kuris galutinai patvirtino planuojamus pakeitimus. Europos Parlamentas nusprendė, jog nuo 2035 metų bus uždrausta naujų benzininių ir dyzelinių automobilių prekyba.
Dabar aiškėja, jog tokio sprendimo pakeisti neketins ir didieji Europos automobilių gamintojai. Pažymima, kad tam įtakos neturės ir šių metų Europos Parlamento rinkimai.
Ženevos automobilių parodoje surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjęs Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA prezidentas Luca de Meo sakė, kad automobilių pramonės „kaip verslo lyderių pareiga nėra prieštarauti reglamentui“.
„Mes neketiname prieštarauti 2035 metais įsigaliojančiam nutarimui“, – sakė de Meo, kuris taip pat yra ir „Renault“ generalinis direktorius. „Dabar turime imtis darbų“.
„Renault“ generalinio direktoriaus teigimu, pramonė jau investavo milijardus į elektrifikavimą, ir tai būtų iššvaistyta, jei būtų atsisakyta laipsniško vidaus degimo variklių atsisakymo.
„Pramonė jokiu būdu negali grįžti į pradinę padėtį. Tai blogai aplinkai. Įgyvendinti tokį draudimą yra potencialiai įmanoma, tačiau tam turi būti sudarytos ir tinkamos sąlygos“, – sakė jis.
Lėtėjantis elektromobilių paklausos augimas padidino spaudimą Europos automobilių pramonei mažinti sąnaudas ir kurti įperkamus modelius, nes nauji Kinijos konkurentai atvyksta su pigesniais modeliais.
Automobilių gamintojai ne kartą teigė, kad norint padidinti elektromobilių paklausą ir paskatinti masinį jų naudojimą, reikia daugiau valstybės subsidijų ir visur esančios įkrovimo infrastruktūros.