Remiantis neįvardytais šaltiniais, kurie cituojami naujausiame „Financial Times“ pranešime, Europos Sąjunga ketina paskelbti apie 500 mln. eurų (maždaug 539 mln. JAV dolerių) baudą „Apple“ už įtariamą antikonkurencinę veiklą. Šaltinių teigimu, tikimasi, kad ši bauda, kuri yra pirmoji Europos bauda, skirta „Apple“, bus paskelbta kito mėnesio pradžioje. Bauda skirta Europos Komisijai atlikus antimonopolinį tyrimą dėl „Apple“ veiksmų srautinių transliacijų rinkoje.
Per pastaruosius penkerius metus ES tyrėjai atidžiai nagrinėjo „Apple“ taikomus sutartinius apribojimus programų kūrėjams. Šie apribojimai neleido trečiųjų šalių bendrovėms informuoti klientų apie galimai pigesnes „Apple Music“ alternatyvas – šią praktiką 2019 m. pasmerkė „Spotify“. Galiausiai 2022 m. „Apple“ šią politiką pakeitė dėl Japonijos reguliavimo institucijų spaudimo.
Laikraščio „Financial Times“ pranešime teigiama, kad „Apple“ veiksmai prieštarauja Europos konkurencijos įstatymams, todėl jai bus skirta didelė bauda. „Apple“ privalės pakeisti savo verslo praktiką ES ir leisti trečiųjų šalių programėlėms siūlyti konkurencingas kainas už „iOS“ įrenginių „App Store“ ribų.
2023 m. Europos Komisija paskelbė preliminarų prieštaravimo pareiškimą „Apple“, kuriame kaltino bendrovę piktnaudžiavimu dominuojančia padėtimi. Komisija pasiūlė, kad „Apple“ gali būti skirta iki 10 proc. metinės pasaulinės apyvartos siekianti bauda, tačiau galutinio sprendimo dar nebuvo priimta.
500 mln. eurų bauda, palyginti su potencialia 40 mlrd. dolerių bauda, atrodo palankesnė „Apple“. Tačiau verta paminėti, kad praėjusiais metais bendrovė ragino Briuselio valdžios institucijas visiškai nutraukti bylą. Tiek „Apple“, tiek Europos atstovai susilaiko nuo naujausių „Financial Times“ gandų komentarų, o „Spotify“ ir toliau kritikuoja tariamai grobuonišką „Apple“ verslo praktiką.
„Apple“ neseniai paskelbė apie savo „App Store“ politikos pataisas, kad atitiktų ES Skaitmeninių rinkų įstatymą (DMA). Bendrovės „Spotify“ generalinis direktorius Daniel‘is Ek‘as naująją politiką apibūdino kaip „šantažą“, nes „Apple“ dabar siūlo naują mokestį už kiekvieną atskirą atsisiuntimą ir 17 proc. „nuomos mokestį“ už tai, kad programėlės būtų rodomos „App Store“. Pasak D. Ek‘o, dėl šių sąlygų „Spotify“ verslas, aptarnaujantis 100 mln. vartotojų Europoje, taptų „neperspektyvus“.