Vis daugiau kalbama apie trečiosios kartos internetą (angl. „Web3“). Kaip rodo „Google“ paieškos duomenys, susidomėjimas šia inovatyvia technologija ėmė sparčiai augti 2021 m. pabaigoje. Panašu, kad pasaulis kruopščiai ruošiasi artėjantiems pokyčiams, pakeisiantiems bendravimo internete įpročius, atsiskaitymą už paslaugas, duomenų apsaugos niuansus ir kt. Ekspertų vertinimu, „Web3“ taip pat turi didelį potencialą iš esmės pakeisti švietimą ir atverti plačias galimybes vaikams kitaip ruoštis pamokoms. Tai, kas anksčiau atrodė kaip fantastinis filmas, pavyzdžiui, virtualusis pasaulis, papildyta realybė, asmeninis robotas, panašu, kad jau greitu metu taps realybe. Artėjantys pokyčiai švietimo sektoriuje atneš ne tik džiugių naujovių, bet ir iššūkių mokiniams ir mokytojams, norintiems efektyviai išnaudoti „Web3“.
Fotografas Dovydas Lopetaitis
Iniciatyvos padėti mokyklų bendruomenėms geriau susigaudyti „Web3“ labirinte ėmėsi Vilniaus universiteto Verslo mokykla drauge su „Western Union“ paramos fondu Lietuvoje suorganizavę nemokamą sesiją mokytojams ir mokiniams „Education Prerequisite“ renginyje „Web3: Impact the Economy“. Jame savo srities profesionalai dalinosi „Web3“ tendencijomis ir savo įžvalgomis.
Apibendrindama renginį, VU Verslo mokyklos direktorė dr. Birutė Miškinienė teigė, kad mokytojams, norintiems geriau perprasti „Web3“, pirmiausia reikėtų pasidomėti, kas yra blokų grandinė (angl. blockchain), decentralizuotos programėlės (angl. decentralized applications, dApps), kriptovaliutos. Tą nesunku padaryti dalyvaujant nemokamuose internetiniuose seminaruose ar kursuose, kuriuos galima rasti mokymosi platformose internete. Kitas žingsnis – savo pamokose palaipsniui kalbėti apie „Web3“: kaip pamokos galėtų pasikeisti dėl šios technologijos, kelti klausimus, inicijuoti diskusijas su mokiniais, ką jie žino apie šią naujovę ir pan. Trečia, pabandyti į vieną iš savo pamokos dalių integruoti naudojimąsi papildyta arba virtualiąja realybe. Internete apstu mokytojams naudingų nemokamų papildytos ir virtualiosios realybės sprendimų. Pavyzdžiui, mokytojas dėsto biologiją, o jo pamokos tema yra žmogaus kūnas. Arba fizikos pamokoje kalbama apie Archimedo dėsnį. Nustebsite, kiek daug įdomių nemokamų programėlių šiomis bei kitomis temos galima rasti internete. Naudojant jas, mokymasis mokiniams galėtų tapti kur kas įdomesnis.
„Western Union“ paramos fondo Lietuvoje atstovė Simona Ovčarikė teigia, kad labai svarbu sudominti mokinius ir skirti laiko juos susipažinti su decentralizuotomis programėlėmis (angl. decentralized applications, dApps) bei išbandyti decentralizuotas mokymosi platformas, kuriose mokymosi procesas vyksta per žaidybinius elementus. Pavyzdžiui, lietuvių sukurta „BitDegree“, su kripto ekonomika susijusi platforma, yra 8-ta iš lankomiausių pasaulyje. Naudodamiesi ja ar kitomis platformomis mokiniai galėtų pamatyti aiškų skirtumą tarp „Web3“ ir „Web2“.
Atrodytų, „Web3“ technologija yra tikras iššūkis, tačiau ji gali tapti puikiu įrankiu tiek mokytojams, tiek mokiniams. Daugelis ekspertų teigia, kad „Web3 – ne ateitis, o dabartis.