Lapkričio mėnesį vyko Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos ir advokatų profesinės bendrijos „Triniti Jurex“ organizuotos virtualios dirbtuvės, skirtos autorių teisių klausimams žaidimų kūryboje ir kitose kūrybinėse industrijose. Renginiai vyko Lietuvos kultūros tarybos inicijuotos autorių teisių apsaugos programos rėmuose, o su aptartomis temomis ir atsakymais į svarbiausius klausimus galima susipažinti vaizdo įrašuose asociacijos „YouTube“ kanale „LZKAlt“.
Pasak projekto organizatoriaus, žaidimų prodiuserio Vaido Gecevičiaus, mintis surengti tokio pobūdžio sesijas kilo aktyviai dalyvaujant ne tik žaidimų bet ir kitose kūrybinėse industrijose. Poreikis susipažinti su autorių teisių bei intelektinės nuosavybės temomis pastebimai auga. Vis dažniau įprastines darbo sutartis keičia kitos veiklos formos. Kūrėjai steigia mažąsias bendrijas, užsiima individualia veikla, dirba pagal autorines ar vienkartines paslaugų sutartis, o paslaugas teikia ne tik Lietuvoje, bet visame pasaulyje.
Žaidimų ir kitose kūrybinėse industrijose specialistai samdomi atlikti apibrėžtą kūrybinį darbą – jie sukuria produkto dalį, perduoda jį užsakovui, ir dažnai toliau nebedalyvauja procese. Todėl kūrėjai nuolat susiduria su įvairiais autorių teisių klausimais. Kaip kūrėjui ir autoriui užtikrinti tinkamą kūrinio naudojimą? Ar užsakovas turi teisę perkurti kūrinį, panaudoti kituose projektuose? Ar kūrinys gali būti patalpintas internete be autoriaus žinios? Ar privalu nurodyti kūrinio autorystę?
Šie ir kiti klausimai dirbtuvių metu nagrinėti iš skirtingų perspektyvų – kūrėjo, užsakovo, teisininko, taip pat įtraukiant ir auditorijos klausimus. Surengtos trys dirbtuvių sesijos: pirmoji skirta bendram susipažinimui su autorių teisėmis ir intelektine nuosavybe, antroje aptartos sutartys ir intelektinės nuosavybės perdavimai, o trečiosiose dirbtuvėse nagrinėti mokesčių klausimai. Į klausimus atsakyti padėjo teisės ekspertai Aurelija Rutkauskaitė ir Lukas Pultaražinskas.