Lapkričio 15-ąją kartu su „Lietuvos metų automobilio“ konkursu „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ surengs antrąją viešą automobilių technologijoms skirtą konferenciją „Plug-in 2023“.
Šiame renginyje ekspertai papasakos, kaip dirbtinis intelektas paspartina naujų modelių kūrimą, kaip elektromobilius padaryti dar tvaresniais ir ar yra būdų išsaugoti vidaus degimo variklius.
Ilgą laiką jau 28-ąjį kartą Lietuvoje vyksiančio konkurso „Lietuvos metų automobilis“ bandymų stovyklos akcentu buvo savotiškas „Technologijų vakaro“ renginys. Tačiau neformalus konkurso komisijos narių ir automobilių temą išmanančių žurnalistų susėdimas su transporto industrijos ekspertais išaugo į viešą „Plug-in“ konferenciją, kur susipažinti su naujausiomis technologijomis, automobilių rinkos pokyčiais ir jos ateitimi gali visi norintys. Pirmą kartą „Plug-in“ organizatoriai pasiklausyti pasakojimų apie rytdienos transporto technologijas pakvietė prieš metus, o šiemet lapkričio 15 dieną „Vilnius TECH“ universitete konferencija vyks jau antrąjį kartą.
Dėmesys dirbtiniam intelektui
Viena iš pasaulį pastaruoju metu sudrebinusių technologijų – dirbtinis intelektas, kuris vieniems gelbėja atliekant darbus, o kiti baiminasi, kad iš jų atims duoną.
Lietuvos dizaineris Tomas Jankauskas, kuriantis „Toyota“ automobilius, pasidalins savo patirtimi dirbant su dirbtiniu intelektu. Jis sako, kad ši technologija ne tik paspartins naujų modelių kūrimą, bet ir sukurs naujų darbo vietų.
Dar daugiau: T. Jankauskas ne tik dirbtinio intelekto sprendimus pritaiko savo darbe, bet ir moko kolegas, kaip šį įrankį išnaudoti savo reikmėms.
Kas laukia vidaus degimo variklių?
Tuo tarpu savo darbo vietas ateityje gali prarasti vidaus degimo variklių specialistai, nes Europa jau pasirinko savo kryptį: nuo 2035-ųjų metų senajame žemyne nebebus parduodami automobiliai su vidaus degimo varikliais.
Bet galbūt galima išgelbėti neidealius, bet charizmatiškus agregatus, ir degimą padaryti švariu? Jau šiandien į įprastus degalus maišomi biodegalai, ateityje jų kiekis visiems gerai pažįstamuose naftos produktuose tik augs.
Ekspertų teigimu, reikia ganėtinai nedidelių technologinių korekcijų, kad vidaus degimo varikliai važiuotų vien tik tvariu būdų pagamintais degalais iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Apie tai kalbės Lietuvos Biodegalų asociacijos viceprezidentas Jurgis Polujanskas.
„Vilnius TECH“ mokslininkai vidaus degimo variklių išsaugojimo klausimą nagrinės iš kitos pusės. Automobilių inžinerijos katedros vedėjas doc. dr. Saugirdas Pukalskas pristatys naują projektą „Žaliojo vandenilio panaudojimas transporto sektoriuje“, kuriame jis pasakos apie galimybę vandenilį naudoti vidaus degimo varikliuose.
Akiratyje ir elektrifikacija
Tuo tarpu automobilių inžinerijos katedros profesorius doc. dr. Vidas Žuraulis pažvelgs į elektromobilių ateities perspektyvas. Gamintojai vienas po kito „kepa“ naujus modelius su vis didesniais baterijų paketais, tačiau ateitis gali keistis. Mokslininkas apžvelgs baterijų paklausą ir medžiagų joms išteklius, technologijas, kurios gali pakeisti elektromobilius ir padaryti juos dar tvaresniais.
Jeigu elektrifikacijos link juda visa automobilių pramonė, natūralu, kad paskui ją turi sekti ir automobilių sportas. Transportas elektrifikuojasi pakankamai greitai ir sklandžiai, tačiau automobilių sporte viskas toli gražu ne rožėmis klota.
Savo įžvalgomis apie besikeičiantį automobilių sportą ir jo ateitį pasidalins Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) komisaras, teisininkas Arnas Paliukėnas. Komisaro pareigas jis eina tokiuose pasaulinio garso renginiuose kaip Dakaro ralis, todėl iš labai arti mato visus pokyčius automobilių sporte bei tai, ar jie atneša naudos.
Renka „Metų automobilį 2024 m.“
Automobilių technologijoms skirta konferencija „Plug-in“ yra vienas iš konkurso „Lietuvos metų automobilis“ renginių. Beveik 30 metų Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas konkursas – vienintelis tokio tipo renginys Lietuvoje, kuriame objektyviai pamatuojamos įvairios automobilių savybės ir išrenkami geriausi nauji rinkoje pasirodę modeliai.
Kasmet renginyje dalyvauja apie 30 skirtingų automobilių modelių. Visi konkurso dalyviai bus „egzaminuojami“ Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos sektorinio mokymo centro autodrome Bukiškyje. Galybė testų laukia Lietuvos sporto centro padalinyje Druskininkuose. Kad bandymų sąlygos būtų vienodos, visi konkurso dalyviai bus „apauti“ vienodomis žieminėmis „Continental“ padangomis.
Renginio finalas numatomas gruodžio 1-ąją, kada ir paaiškės, kurie automobiliai šiemet buvo verti pačių geriausių vardo.