Didžiajai daliai lietuvių sprendimą pirkti prekę internetu nulemia prekės atsiuntimo kaina ir taikomos nuolaidos. Tiesa, renkantis pirkinį lietuviams itin svarbūs vartotojų atsiliepimai – remiantis atlikta Baltijos šalių gyventojų apklaus a, kitų pirkėjų patirtimis pasidomi net 6 0 proc. Lietuvos gyventojų.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Pirkimą lemia kitų atsiliepimai
Banko „Citadele“ mokėjimų internetu partnerio „Klix“ iniciatyva atliktas elektroninės prekybos vartotojų rinkos tyrimas rodo, kad Lietuvoje apie 50 proc. gyventojų apsipirkinėja tik jiems pažįstamose internetinėse svetainėse.
Rezultatai panašūs ir kitose Baltijos šalyse – apie 60 proc. Latvijos gyventojų ir daugiau nei 40 proc. Estijos gyventojų apsipirkinėja tik jiems gerai žinomose svetainėse. Šiuos duomenis praėjusią savaitę vykusioje tarptautinėje parodoje „Ecomexpo“ pristatė „Klix“ plėtros vadovas Andrius Bolšaitis.
Tačiau, kaip pastebi ekspertas, dažniausiai prieš pirkdami nežinomose svetainėse Baltijos šalių gyventojai apie jas pasidomi ir atsižvelgia į kitų pirkėjų patirtis. Remiantis apklausos duomenimis, iš visų Baltijos šalių aktyviausiai tai daro lietuviai – net 60 proc. jų skaito atsiliepimus.
Kaina išlieka svarbiausia
Daugeliui Baltijos šalių gyventojų pasirinkus internetinę parduotuvę sekantis svarbiausias rodiklis yra nedidelė kaina. Kaip rodo „Norstat“ duomenys, 82 proc. lietuvių apsipirkinėdami internete atsižvelgia į prekės atsiuntimo kainą, o 78 proc. į nuolaidas. Rezultatai panašūs ir kitose Baltijos šalyse – abu rodikliai svarbūs 83 proc. latvių ir kiek daugiau nei 70 proc. estų.
Pašnekovo teigimu, Baltijos šalių gyventojai dažnai atsižvelgia ir į tai, ar internetinėje parduotuvėje, kurioje planuoja pirkti, jau anksčiau yra susikūrę asmeninę paskyrą. Tai palengvina apsipirkimo procesą, kadangi nereikia iš naujo pildyti asmeninių pirkėjo duomenų. Be to, visiems respondentams labai svarbu ir tai, kad būtų lengva grąžinti netikusią prekę.
„Matome, kad kainos konkurencingumas, galimybė greitai ir patogiai atsiskaityti už prekes ir kitų vartotojų atsiliepimai yra pagrindiniai veiksniai, lemiantys, ar vartotojas nuspręs apsipirkti elektroninėje parduotuvėje. Verslo atstovai, norėdami išlikti konkurencingi rinkoje ir suteikti kokybišką bei visus klientų poreikius atitinkančią apsipirkimo patirtį, turėtų skirti didesnį dėmesį būtent šiems aspektams“, – teigia A. Bolšaitis.
Tipinis pirkėjo krepšelis – 10 – 50 eur ų
Atlikto tyrimo duomenimis, visose Baltijos šalyse žmonės dažniausiai internetu perka du arba tris kartus per mėnesį. Dažniausi pirkiniai yra drabužiai, avalynė ir aksesuarai. Sekančioje vietoje pagal populiarumą – elektroninės prekės. Lietuvoje ir Latvijoje žmonės, apsipirkinėdami internete, stengiasi neperkopti 100 eurų sumos. Dabartiniais „Klix“ duomenimis, 47 proc. visų Baltijos šalių pirkėjų internete vieno apsipirkimo metu neviršija 10–50 eurų.
Apklausa parodė, kad kiek daugiau nei 30 proc. apklaustųjų lietuvių internetines parduotuves atranda, naudodamiesi „Google“ paieškos rezultatais. Tą patį daro kiek daugiau nei 20 proc. latvių ir estų. A. Bolšaičio teigimu, tokiu būdu daugiau apsipirkinėja jaunesni pirkėjai, priklausantys 18–29 metų amžiaus grupei.
Tačiau šis el. parduotuvių paieškos būdas skatina labiau atkreipti dėmesį į ten esančias reklamas. Bent 10 proc. lietuvių nusiperka nebūtinų prekių dėl socialiniuose tinkluose ar kituose puslapiuose pasirodančių reklamų. Tiesa, reklamos labiau paveikia jaunesnio amžiaus žmones.
Reprezentatyvų Baltijos šalių elektroninės prekybos vartotojų rinkos tyrimą „Citadele“ banko užsakymu atliko tyrimų agentūra „Norstat“. Buvo apklausta po 500 respondentų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.