Rugsėjo 28–29 d. Vilniaus universiteto (VU) Kauno fakultete vyks Kompiuterininkų dienos, kuriose bus kalbama apie išmaniąją visuomenę, aptariami dirbtinio intelekto iššūkiai, lokalizavimo perspektyvos ir kt. Mokytojai, doktorantai, mokslininkai, dėstytojai ir visi besidomintys informacinėmis technologijomis yra laukiami plenariniame posėdyje, mokymuose, teminėse sekcijose, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Technologijos sparčiai tobulėja, tad turime suspėti žengti koja kojon, gebėti spręsti kasdienes su informacinėmis technologijomis susijusias problemas ir iššūkius, dalytis patirtimi tarpusavyje. Tai apima ne tik techninę pažangą ir inovacijas, bet ir moralinius bei socialinius klausimus, kuriuos kelia technologijų plėtra“, – sako VU Kauno fakulteto dėstytoja dr. Renata Danielienė.
Pasak jos, šių metų Kompiuterininkų dienų plenarinio posėdžio temos apima išmaniąją visuomenę ir jos įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui. „Kitas svarbus mūsų renginio akcentas yra dirbtinio intelekto pritaikomumo iššūkiai. Mes norime suprasti, kaip dirbtinis intelektas keičia mokymą(si), darbą, verslą ir kitas sritis, kasdienį kiekvieno mūsų gyvenimą. Kviečiame dalyvius analizuoti etinius, teisinius ir saugumo aspektus, susijusius su dirbtinio intelekto plėtra, ieškoti būdų, kaip šias technologijas naudoti atsakingai“, – tęsia viena pagrindinių renginio organizatorių dr. R. Danielienė.
Teminėse sesijose bus diskutuojama ne tik apie dirbtinio intelekto iššūkius, bet ir kita svarbia tema – apie informacinių sistemų ir programinės įrangos lokalizavimo perspektyvas, atsižvelgiant į globalizacijos tendencijas ir skirtingas rinkas. Dalyviai turės galimybę susitikti su mokymo, universitetinių studijų ir verslo atstovais, diskutuoti su ekspertais praktikais, pasidalyti patirtimi bei patarimais, kaip įvairūs iššūkiai įveikiami jų organizacijose. Siekiant didesnio efektyvumo šiais metais numatyti du mokymų srautai: „Duomenų tyryba, vizualizavimas, kibernetinis saugumas ir kompiuterių tinklai“ ir „Informacinės technologijos, saugumas, komunikacija, duomenų analizė, blokų grandinės“. Į mokymus kviečiame mokytojus, doktorantus, studentus, dėstytojus ir visus besidominčius informacinėmis technologijomis.
„Kompiuterininkų dienos šiemet ypatingos tuo, kad kuria erdvę, kurioje gali susiburti visi besidomintys informacinėmis technologijomis, pasidalyti žiniomis ir kartu kurti ateities informacinių technologijų vizijas. Tai ne tik profesinės bendruomenės narių susitikimas, bet ir puiki galimybė įkvėpti jaunąją kartą domėtis šia sparčiai besikeičiančia sritimi“, – sako Lietuvos kompiuterininkų sąjungos (LIKS), šio kas dvejus metus vykstančio renginio iniciatorės, prezidentas dr. Saulius Maskeliūnas. Pasak jo, renginyje svarbiausia – aukšto lygio pranešimai ir diskusijos aktualiomis IT temomis – apie išmaniąją visuomenę, dirbtinį intelektą, lokalizavimą ir kita, jų poveikį visuomenei bei verslui.
„Be to, norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad Kompiuterininkų dienų metu ypatingą dėmesį skiriame doktorantams – jiems suteikiama unikali galimybė gilinti savo žinias klausantis pranešimų, diskusijų, paskaitų, skaityti savo pranešimus ir gauti patarimų mokslinės konferencijos sekcijoje, dalyvauti jiems skirtuose mokymuose“, – mintimis dalijasi LIKS vadovas. Jis tiki, kad bendravimas, bendradarbiavimas ir žinių mainai yra geriausias būdas skatinti inovacijas ir sparčią informacinių technologijų plėtrą Lietuvoje, tad renginio metu raginama megzti profesinius ryšius ir bendradarbiauti su kitais informacinių technologijų specialistais ir entuziastais.
Daug dėmesio Kompiuterininkų dienose bus skiriama informatikos mokymui bendrojo lavinimo mokyklose. „Šie mokslo metai į mokyklas atnešė daug permainų – lyginės klasės šiais mokslo metais dar dirba pagal senas programas, o nelyginės pradėjo mokytis pagal atnaujintas programas. Informatikos, skirtingai nei kitų mokyklose dėstomų dalykų, programos yra ne atnaujintos, bet faktiškai naujos“, – sako Lietuvos informatikos mokytojų asociacijos (LInMA) prezidentas Aidas Žandaris. Pasak jo, informatikos pradmenų, nors ir pavėluotai, jau pradėta mokyti nuo pirmos klasės. Vyresnėse klasėse bendrųjų programų permainos taip pat įnešė daug naujovių. Atsirado naujos temos – duomenų tyryba, dirbtinis intelektas, skaitmeninio turinio kūrimas, duomenų vizualizavimas, kibernetinis saugumas. „Beveik 40 proc. turinio naujose programose užima informatinio mąstymo ir programavimo ugdymas“, – pabrėžia jis.
„Pasikeitė bendrųjų programų struktūra. Anksčiau buvo nurodoma, kuriomis kompiuterio programomis reikia išmokti dirbti, dabar akcentuojama, ką reikalinga išmokti daryti, o konkrečios programos, kuriomis tai bus siekiama atlikti, lieka antrame plane. Mokytojams palikta laisvė pasirinkti, kokiomis priemonėmis tai bus atliekama. Pasikeitus mokymo turiniui, įvedus naujų temų, turimi vadovėliai nebetinka, nemaža dalis juose esamo turinio nebeatitinka programos ar net paseno. Dėl šios priežasties LInMA organizuoja paskaitas ir rengia metodinę medžiagą mokytojams, kad jie galėtų pradėti dirbti, kol dar nėra reikiamų vadovėlių. Paskaitų įrašai bei nuorodos į metodinės medžiagos šaltinius bus publikuojami LInMA svetainėje“, – pasakoja Lietuvos informatikos mokytojų asociacijos vadovas. Jis mano, kad šis pereinamasis laikotarpis yra iššūkis ir mokytojams, ir mokiniams. Tad Kompiuterininkų dienų mokymai – dar vienas būdas padėti mokytojams nelengvu permainų laikotarpiu.
Kviečiame į visus Kompiuterininkų dienų – 2023 renginius.