Baigėsi vienuoliktas rekordinio lankomumo sulaukęs tarptautinis startuolių renginys „Startup Fair. Adapt 2023“. Šiemet jame apsilankė beveik du tūkstančiai startuolių, technologijų ekspertų, entuziastų ir investuotojų iš įvairių pasaulio šalių. Renginį vainikavo tradicinis „Pitch Battle“ konkursas, kurio nugalėtoju tapo dirbtinį intelektą komunikacijai gerinti pasitelkęs startuolis „Vocal Image“.
Geriausiųjų titulas ir svarbūs apdovanojimai
„Prasti komunikacijos įgūdžiai baigiasi 37 mln. eurų vertės nuostoliu“, – tokią problemą iškėlęs ir jos sprendimą pateikęs estų startuolis „Vocal Image“ šiemet sulaukė didžiausio „Pitch Battle“ komisijos palaikymo. Laimėtojų sukurta programėlė, remdamasi dirbtinio intelekto technologija, leidžia ugdyti individualius vokalinius gebėjimus tiek viešajam kalbėjimui, tiek asmeniniam tobulėjimui. Nugalėtojui teko galimybė dalyvauti „Startup Terrace Taiwan“ organizuojamoje akceleravimo programoje FLASH, vienų metų narystė asociacijoje „Unicorns Lithuania“ ir „SALT Sales“ 7 tūkst. eurų vertės čekis dalyvauti jų dirbtuvėse bei mėnesio trukmės kassavaitinės konsultacijos.
„Sveikinu „Vocal Image“ su lyderio veržlumu, kūrybiškumu ir verslumu. Tikiu, kad šis laimėjimas paspartins tolesnį produkto vystymą ir startuolio žinomumą globalioje rinkoje. Nuoširdūs aplodismentai visiems konkurso dalyviams. Jų gausa ir globalus mąstymas rodo, kad tarptautinė startuolių bendruomenė pildosi perspektyviais kandidatais tapti stipriais verslais, kurie inicijuos dar ne vieną technologinį proveržį“, – konkurso dalyvius sveikino Roberta Rudokienė, Inovacijų agentūros skyriaus „Startup Lithuania“ vadovė.
„Startup Fair. Adapt 2023“ konkurse „Pitch Battle“ buvo įsteigti ir reikšmingi specialūs prizai. Lietuvos tvarių finansinių operacijų startuolis „Axiology“ gavo galimybę pritraukti 125 tūkst. eurų investiciją iš akceleravimo fondo „Baltic Sandbox Ventures“, „Cloudvisor“ jiems padovanojo 5 tūkst. JAV dolerių vertės „Amazon Web Services“ kreditus. Lietuviai „Micapass“ džiaugėsi „Firstpick“ suteikta galimybe gauti 70 tūkst. eurų investiciją ir dalyvauti akceleravimo programoje, o Estijos startuolis „Glassity“ turi galimybę iš „Startup Wise Guys“ gauti 150 tūkst. eurų investiciją bei dalyvauti jų akceleravimo programoje.
Iš viso organizatoriai sulaukė 140 paraiškų iš beveik 30 pasaulio šalių, „Pitch Battle“ metu varžėsi 40 atrinktų startuolių, kuriuos vertino investuotojų ir ekspertų žiuri. Šiemet konkurso partneriu buvo „Vilnius TechFusion“.
Rekordiniai metai kviečia pokyčiams
2013 m. startavęs „Startup Fair“ išaugo dešimtimis kartų – pirmasis renginys pritraukė apie 20 startuolių ir tiek pat investuotojų, šiemet dalyvių skaičius buvo rekordinis, jis siekė beveik du tūkstančius. Pasak R. Rudokienės, skaičiai džiugina, o smarkiai išsiplėtęs renginys jau reikalauja organizacinio pokyčio.
„Kartu su Lietuvos startuolių ekosistema išaugo ir pats renginys – šiemet sulaukėme ne tik rekordinio lankytojų, bet ir investuotojų skaičiaus. Iš nedidelio startuolių ekosistemos susitikimo per 11 metų „Startup Fair“ virto žinomu, tarptautiniu, inovatyviu technologijų ir naujausių tendencijų renginiu. Jis turi daug potencialo augti toliau, todėl manome, kad kitais metais tolesnę plėtrą „Startup Lithuania“ galėtų perleisti ekosistemai. Renginio perdavimui organizuosime konkursą, kuris parodys, ar yra norinčių ir gebančių kokybiškai toliau vystyti „Startup Fair“, – teigia ji.