Nuo šio penktadienio, rugsėjo 1 d. sostinės centrinėje dalyje įsigalioja nauja privaloma el. paspirtukų statymo tvarka. Ja vadovaujantis dalijimosi platformų paslaugomis besinaudojantys el. paspirtukų vairuotojai nuomojamus paspirtukus sostinės centre galės palikti tik specialiose stovėjimo vietose.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Stovėjimo vietos išdėstytos keturiuose miesto rajonuose: Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių.
Tvarkai užtikrinti iš viso skirta kiek daugiau nei 100 vietų, kurios yra paženklintos specialiu stačiakampio formos žymėjimu, o jo viduryje – paspirtuko ir „P“ raidės simboliai.
Kiekvienoje vietoje tilps iki 10 paspirtukų, kuriuos bus privaloma palikti tvarkingai – statyti vertikaliai su lyg stovėjimo zona, kuo arčiau krašto arba šalia esančio el. paspirtuko. Stovėjimo zonai užsipildžius – statyti kitoje artimiausioje stovėjimo vietoje.
Visos paspirtukų parkavimo vietos, kaip ir draudžiamo eismo gatvės bei greičio ribojimo zonos, yra pažymėtos interaktyviame žemėlapyje – El. paspirtukų eismo organizavimas Vilniuje.
Vilniaus miesto Savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas papasakojo, kad kitur paspirtukų priparkuoti nebus galima, o ribojimo kontrolė bus atliekama pasitelkiant GPS.
Neatvažiavus į stovėjimo aikštelę, programėlė esą tiesiog fiziškai neleis užbaigti kelionės. O jeigu aikštelė bus užpildyta, teks ieškoti kitos.
„Jeigu kažkas numes transporto priemones neužbaigus kelionės, čia jau yra dalijimosi platformų galvos skausmas, kaip jos su tais klientais elgiasi, kurie naudoja transporto priemones ne pagal tvarką“, – sakė A. Bužinskas.
Jis svarstė, kad platformos veikiausiai taikys finansines baudas tiems klientams, kurie taisyklių nesilaikys. O iki šio sezono pabaigos įvedus privalomą paspirtukų identifikaciją, nustatyti ir nubausti pažeidėjus esą bus dar paprasčiau.
Pasak administracijos direktoriaus, jeigu priemonė pasiteisins, naujų aikštelių bus įrengta ir kituose miesto rajonuose.
Kaip bus užtikrinama tvarka?
Paspirtukų stovėjimo zonos mieste matomos ne tik fiziškai, jos atsispindi ir virtualiai – el. paspirtukų eismo organizavimo žemėlapyje bei paspirtukų dalijimosi platformų paslaugų teikėjų sistemose.
Jos leis sekti paspirtuko GPS signalą, kuris parodys jo buvimo vietą. El. paspirtukui esant šalia stovėjimo vietos zonos, sistema suveiks automatiškai ir neleis jo palikti kitur.
Minėtas GPS signalas gali svyruoti dėl fizinių kliūčių, tad el. paspirtukų vairuotojai turėtų būti sąmoningi ir nepamiršti, kad jų vairuota transporto priemonė bet kokiu atveju privalo būti pastatyta stovėjimo vietoje.
Papildo eismo valdymo priemonių paketą
Privalomos stovėjimo vietos centrinėje miesto dalyje papildys jau nuo šio pavasario mieste įsigaliojusį el. paspirtukų greičio ir eismo ribojimų paketą:
- Senamiestyje ir ant tiltų el. paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti ne didesniu nei 12 km/h greičiu.
- Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse galioja paspirtukų ir dviračių eismą draudžiantys ženklai.
„Formuodami mikrojudumo priemonių judėjimo politiką sostinėje palaipsniui įtraukiame skirtingas reguliacines priemones: greičio ribojimus, eismo draudimus, specialias parkavimo zonas. Nors dar sunku pamatuoti šių priemonių efektyvumą, matome, kad jos suteikia daugiau saugumo ir aiškumo eismo dalyviams bei mažina chaosą ir vizualinę taršą miesto gatvėse“, – sako A. Bužinskas.
Rekomendacijos dėl saugaus judėjimo
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“ ir paspirtukų dalijimosi platformomis spalio mėnesio pradžioje planuoja įteisinti rekomendacijas, skirtas saugiam judėjimui sostinėje mikrojudumo priemonėmis.
Jose bus aprašyti pagrindiniai saugaus eismo principai dalijimosi platformų ir privačių el. paspirtukų naudotojams, taip pat įtrauktos gairės, skirtos mikrojudumo dalijimosi paslaugų tiekėjams.
Tai prisidės prie tvarkos įvedimo bei el. paspirtukų judėjimo politikos Vilniaus mieste formavimo.
Taip pat iki šių metų pabaigos dalijimosi paslaugų bendrovės įpareigojamos paženklinti el. paspirtukus identifikaciniais numeriais, kurie padėtų kitiems eismo dalyviams iš tolo identifikuoti važiuojančius el. paspirtukus ir paslaugos tiekėjui pranešti ne tik apie netaisyklingą parkavimą, bet ir apie viršijamą greitį, važiavimą dviese vienu el. paspirtuku, važiavimą draudžiamoje zonoje ar kitus nusižengimus.