Didžiausias lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ pirkėjams savo parduotuvėse pristatė naujieną – nuo šiol nefasuotų produktų sudėtį galima sužinoti pasinaudojus mobiliuosiuose telefonuose įdiegtais QR kodų skaitytuvais. Taip prekybos tinklas užtikrins galimybę pirkėjams dar patogiau ir greičiau susipažinti su informacija apie gaminius, jų sudėtį bei lengviau apsispręsti dėl prekių įsigijimo.
Pirkėjai greta įvairių produktų nefasuotų prekių lentynose jau gali sutikti skaidrius lipdukus su užrašu „Sudėčių katalogas“. Jame yra telefonu skenuojamas QR kodas su internetinio puslapio nuoroda, kuriame pateikiama visa būtina informacija apie gaminius ir jų sudėtis.
„Vis daugiau mūsų klientų mobiliaisiais telefonais atsiskaito už pirkinius, seka nuolaidas mobiliojoje programėle, naudojasi „Ačiū“ lojalumo kortele telefone ir pan. Matome, kad tai jiems yra kur kas patogiau, todėl esame tikri, kad mūsų pasiūlyta galimybė tikrinti nefasuotų produktų sudėtį telefone, dar labiau palengvins apsipirkimą ir jį padarys malonesnį. Be to, tokiu būdu klientams bus patogiau susipažinti su informacija apie gaminius, jų sudėtį bei lengviau apsispręsti, kokią prekę įsigyti“, – sako Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė.
„Maxima“ Kokybės ir kontrolės skyriaus vadovė Ugnė Ulickienė priduria, kad tokio projekto idėja kilo stebint augantį gyventojų ir pirkėjų sąmoningumą renkantis maisto produktus ar gaminius, ypač esant alergijoms ar tam tikrų maisto produktų netoleravimui:
„Galime pastebėti, kad gyventojai vis dažniau skundžiasi įvairių maisto produktų ir ingredientų netoleravimu ar alergijomis, neretai tai girdime ir iš mūsų pirkėjų. Ilgus metus žmonės turi aiškų suvokimą apie alergiją – žinome, kad jei esame alergiški, tarkime, riešutams ar vėžiagyviams – jų privalome vengti, nes kitaip gali ištikti anafilaksinis šokas. Štai apie tam tikrų maisto produktų netoleravimą daugiau kalbama tik pastarąjį penkmetį, kai žmonės pradėjo identifikuoti ir kitus maisto netoleravimui būdingus simptomus, tokius kaip pilvo pūtimas, odos bėrimai, kurie gali būti siejami su laktozės, glitimo ar kitų medžiagų netoleravimu. Įvertinę besikeičiančias tendencijas, augantį gyventojų ir mūsų pirkėjų sąmoningumą renkantis maisto produktus ir gaminius, nusprendėme įdiegti šį sprendimą – QR kodus su internetinio puslapio nuoroda, kad klientai galėtų efektyviai ir sklandžiai pasiekti informaciją apie mūsų asortimente esančių kulinarijos, konditerijos ir kitų nefasuotų maisto prekių sudėtis. Tikime, kad šis naujas pagalbinis būdas mūsų prekybos tinkle dar labiau pagerins klientų apsipirkimo patirtį ir džiaugiamės galėdami investuoti į klientus ir jų sveikatą.“
Produktų sudėčių katalogus pateikti skaitmeniniu formatu nuspręsta ieškant tvarių ir pirkėjams kuo patogesnių bei gerą apsipirkimo patirtį padedančių užtikrinti sprendimų. Tiesa, popierinių produkcijos sudėčių katalogų kol kas taip pat nebus atsisakyta, kad informaciją apie prekes galėtų sužinoti ir išmaniųjų telefonų neturintys arba mažiau juos naudojantys pirkėjai.
Naudotis naująja funkcija „Maximos“ parduotuvėse labai paprasta – tereikia atidaryti fotoaparato programėlę ir nukreipti telefoną į QR kodą, paspausti atsiradusią nuorodą geltoname fone ir klientas automatiškai bus nukreipiamas į maxima.lt puslapį. Šiuo metu lipdukai su QR kodais klijuojami kepinių, mėsos gaminių ir šviežios mėsos, žuvies, konditerijos, kulinarijos, karštų bei grilio gaminių skyriuose – jų paskirtis yra išsamiai informuoti pirkėjus apie gaminių sudėtį, įskaitant visus priedus, informaciją apie alergenus, tam tikrų sudedamųjų dalių kiekius ir pan.