Siekdama paskatinti naujų energetinių transporto priemonių (NEV) kūrimą ir patenkinti didėjančią viešojo transporto įkrovimo įrenginių paklausą, Kinijos valstybės taryba, šalies kabinetas ir vyriausioji administracinė institucija, paskelbė išsamų dokumentą, kuriame išdėstė planus išplėsti NEV įkrovimo infrastruktūra visoje šalyje iki 2030 metų.
Dokumente pabrėžiama būtinybė paspartinti kelių tinklo apmokestinimo infrastruktūros trūkumų šalinimą, skatinant įvairių suinteresuotųjų šalių dalyvavimą ir inovatyvią finansinę paramą iš plėtros finansinių institucijų.
Siūlomos sistemos tikslas – užtikrinti plačią NEV įkrovimo aprėptį, vidutinį mastą, pagrįstą struktūrą ir visišką funkcionalumą. Tokia infrastruktūra bus tvirtas pagrindas sparčiai augti naujų energiją naudojančių transporto priemonių pramonei. Be to, ji veiksmingai patenkins gyventojų įkrovimo poreikius, užtikrindama patogias ir patikimas įkrovimo galimybes elektromobilių savininkams visoje šalyje.
Tarybos dokumente teigiama, kad bus stengiamasi sukurti efektyvų įkrovimo tinklą kaimo vietovėse. Bus aktyviai skatinama viešųjų nuolatinės srovės greitojo įkrovimo stotelių statyba apskrities lygmens miestų urbanizuotose teritorijose. Bus paspartintas įkrovimo tinklų planavimas ir išdėstymas dideliuose kaimuose, miesteliuose, persikraustymo vietose ir pagrindinėse kaimo turizmo vietose. Be to, bus aktyviai skatinamas įkrovimo tinklų diegimas miestelių agentūrose, įmonėse, įstaigose, komerciniuose pastatuose, transporto mazguose, stotyse, viešosiose automobilių stovėjimo aikštelėse, logistikos bazėse.
Taryba numatė sukurti gerai struktūrizuotą miesto įkrovimo tinklą Kinijoje. Jis remsis esama miesto kelių eismo sistema, pirmenybę teikiant dviem rajonams (gyvenamiesiems ir biurų rajonams) ir trims centrams (komerciniams, pramoniniams ir laisvalaikio centrams). Tikslas – išplėsti tinklą nuo centrinio miesto iki pakraščio, palaipsniui apimant prioritetines plėtros zonas ir kitus regionus. Bus aktyviai skatinamas integruotas įkrovimo infrastruktūros ir automobilių stovėjimo aikštelės planavimas, statyba ir valdymas, siekiant visapusiškai aprėpti įvairias miesto stovėjimo vietas.
Dokumente, kuriame išdėstytas šios ambicingos veiklos planas, pabrėžiama įkrovimo infrastruktūros išplėtimo svarba, kad būtų patenkinti kintantys privataus ir viešojo transporto poreikiai. Suteikdama patogias ir prieinamas įkrovimo priemones, Kinija ketina paskatinti platų NEV naudojimą ir taip prisidėti prie ekologiškesnės ir aplinką tausojančios transporto sistemos.
Siekiant palengvinti įkrovimo infrastruktūros plėtrą, vietos valdžios institucijos bus skatinamos skirti plotą statybos projektams ir teikti subsidijas. Šiuo iniciatyviu požiūriu siekiama paskatinti viešuosius ir privačius subjektus aktyviai dalyvauti kuriant įkrovimo įrenginius. Atsižvelgiant į tai, įmonės bus laukiamos prisidėti diegiant naujoviškus verslo modelius, pvz., bendro įkrovimo ir mobiliojo įkrovimo paslaugas, kurios gali dar labiau padidinti įkrovimo tinklo naudojimą.
Ambicingas įkrovimo infrastruktūros planas atspindi Kinijos įsipareigojimą užtikrinti tvarų transportą ir mažinti priklausomybę nuo iškastiniu kuru varomų transporto priemonių. Spręsdama riboto apmokestinimo prieinamumo iššūkį, vyriausybė siekia paskatinti plačiai taikyti NEV, vaidinančius lemiamą vaidmenį šalies pastangose siekti ekologiškesnio ir aplinką tausojančio judumo.