Autonominiai taksi – naujovė, kuria Kalifornijoje patenkinti ne visi. San Fransisko mieste aktyvistai ėmė blokuoti šiuos automobilius. Žmonių ir robotų konfliktas kilo paaiškėjus, kad robotai nėra tobuli vairuotojai ir kelyje sukelia nemažai chaoso. Bet to, aktyvistai pabrėžia, kad miesto valdžios sprendimas pradėti tokią taksi paslaugą tik didina automobiliais perpildyto miesto problemą.
Autonominiai taksi – naujovė, kuria Kalifornijoje patenkinti ne visi / LRT stop kadras
Praėjus vos metams po Kalifornijos sprendimo leisti gatvėmis riedėti autonominiams taksi automobiliams, entuziazmą nustelbė gyventojų pasipiktinimas.
Aiškėja, kad robotai nėra tobuli vairuotojai, ir, nors mirtinų incidentų dar nesukėlė, – autonominiai taksi kartais nesiorientuoja gatvėse ir trukdo eismui.
Viename vaizdo įraše taksi įstrigęs tvarkomos gatvėmis viduryje, pasitaiko ir atvejų, kai robotai nereaguoja į policijos ar kitų automobilių sirenas ir trukdo dirbti.
Dabar jau net ir aktyvistai ėmėsi kovoti prieš robotus San Fransiske.
Grupė kaukėtų žmonių naktį apsupa auką. Užtenka ant kapoto uždėti didesnę kliūtį, pavyzdžiui, signalinį kūgį ir, įsijungus apsaugos sistemoms, automobilis nebevažiuoja.
Taip aktyvistai nori stabdyti autonominių automobilių bangą.
„Mums jie ne nauja, revoliucinė transporto rūšis, o dar vienas bandymas įtvirtinti automobilių viešpatavimą“, – sako vienas iš aktyvistų.
Technologijų sostinės vardą išlaikyti bet kokiomis priemonėmis bandanti San Francisko valdžia priima sprendimus, anot aktyvistų, neatsižvelgdama į gyventojų interesus.
„Problema, kad pats San Franciskas nedalyvavo diskusijoje, ar tokie automobiliai turėtų riedėti mūsų gatvėmis. Džiugu, kad žmonės apie tai kalba dabar“, – teigia anonimu norėjęs išlikti aktyvistas.
Ne tik rinkėjai, bet ir išrinktieji politikai dabar garsiai svarsto, ar nepaskubėta su sprendimu į gatves paleisti robotus.
Miesto prižiūrėtojų tarybos pirmininko duomenimis, praėjusiais metais fiksuota maždaug 100 su šiais automobiliais susijusių incidentų.
Vis dėlto autonominių automobilių kompanijos spėjo suburti ištikimų klientų ratą.
„Labiausiai patinka, kad ekrane galima stebėti, ką mato ir atpažįsta automobilis. Štai apačioje vaizduojamas dviratininkas. Matyti, kaip kita kryptimi važiuoja automobiliai. Taip pat sistema atskiria judančius automobilius nuo nejudančių“, – pasakoja San Fransisko gyventojas Jaedenas Sterlingas.
Kadangi robotai keliuose dar nieko nepražudė ir pasivažinėjimas jų vairuojamais automobiliais dažnam gyventojui tampa savotiška pramoga, miesto valdžia net nesvarsto jų atsisakyti.
Be to, rinką plečiančių privačių kompanijų įtaka gali tik didėti, tad ir lobistai pasirūpins jų klestėjimu.
Esminė diskusija tarp miesto valandininkų – ar leisti robotams vairuoti visą parą, mat dabar leidimas išduotas važinėti tik naktimis.
Apie tai – reportaže: