Liepos 20-21 dienomis Vilnius taps elektroninės prekybos milžinės „Amazon“ geriausių pardavėjų susitikimo vieta. Inovacijų agentūros kartu su „Orange Klik“ organizuojamoje tarptautinėje konferencijoje „Seller Fest Baltics“ savo sėkmės istorijomis dalinsis pranešėjai iš Jungtinių Amerikos Valstijų, Jungtinės Karalystės, Izraelio, Airijos, Lenkijos ir Baltijos šalių.
Tarp sėkmę prekyvietėje „Amazon“ pasiekusių ir vienas konferencijos pranešėjų – Chris Rawlings. „Kartais asmeninės negandos gali būti sėkmingo verslo pradžia“, – sako Chrisas Rawlingsas, „Sophie Society Co.“ įkūrėjas ir vadovas. Po stuburo traumos jis pirmą kartą įžengė į elektroninės prekybos pasaulį. Patirta trauma ir turimas inžinerinis išsilavinimas paskatino jį sukurti stuburo sveikatai palaikyti skirtą asmeninį prekės ženklą, kuriuo sėkmingai prekiaujama „Amazon“ platformoje visame pasaulyje. Noras dalintis turimomis žiniomis taip pat jį įkvėpė įkurti įmonę, teikiančią konsultacijas kaip vykdyti veiklą šioje platformoje. „Šių dienų konkurencinėje „Amazon“ aplinkoje jau vykdantiems ar tik planuojantiems prekybą, norint būti sėkmingiems, reikia turėti aiškų veiksmų planą bei nuolat domėtis kintančiomis šios srities naujovėmis“, – teigia jis.
Statistika rodo, kad pardavimas elektroninėse prekyvietėse vaidina svarbų vaidmenį elektroninėje prekyboje ir 2020 metais sudarė 61 proc. visos pasaulinės mažmeninės prekybos internetu. „Amazon“ patenka tarp trijų didžiausių pasaulio elektroninių prekyviečių ir tarp vartotojų pirmiausia asocijuojasi plačiu produktų pasirinkimu, greitais prekių pristatymo procesais.
Pasak Juozo Kaziukėno, „Marketplace Pulse“ įkūrėjo ir vadovo, Baltijos šalių įmonės daugiausiai savo produktais prekiauja Vokietijos „Amazon“ platformoje, ten jų beveik 800. Taip pat nemaža dalis šio regiono įmonių renkasi prekiauti Jungtinės Karalystės bei JAV „Amazon“ prekyvietėse. Tarp Baltijos šalių didžiausią procentą čia prekiaujančių sudaro Lietuvos, po to seka Estijos ir Latvijos prekybininkai.
Kitą savaitę vyksiančioje konferencijoje dalyviai turės galimybę išgirsti su kokiais iššūkiais susiduria elektroninę prekybą vykdantys pardavėjai, kokie skaitmeninės rinkodaros veiksmai už tikrina pagrindinį tikslą – pardavimų augimą, kokie elektroniniai įrankiai yra naudojami siekiant sklandaus įėjimo į šią prekyvietę, kaip pasitelkti dirbtinį intelektą prekės ženklo žinomumo didinimui, kaip greitai paleisti naujus produktus į rinką ir atlikti A/B testus, kokie veiksmai padeda optimizuoti „Sponsored Brand" reklamas bei kas lemia sėkmingą elektroninę prekybą. Įmonės, susiduriančios su elektroninės komercijos iššūkiais, galės profesionaliai ir objektyviai įsivertinti savo galimybes būti konkurencingoms „Amazon“ platformoje.
„Svarbu žinoti kokias strategijas naudoja sėkmingi „Amazon“ verslininkai šiandien, nes renginio metu išgirsta informacija padės susidėlioti konkretų veiksmų planą, kaip nuosekliai auginti pardavimus optimizuojant verslo operacijų procesus“, – teigia Giedrė Rožytė-Jokūbavičienė, Inovacijų agentūros Pažangos departamento Rinkų plėtros skyriaus el. komercijos srities vadovė.
Pasak jos, niekam nekyla abejonių prekybos „Amazon“ platformoje nauda, todėl Lietuvos elektroninės komercijos vystytojai neturėtų praleisti šios galimybės.
Tai, kas kažkada prasidėjo kaip internetinis knygynas, virto didžiausia internetine prekyviete pasaulyje ir kiekvieną dieną prie „Amazon“ prisijungia apie 3700 naujų pardavėjų. Net 78 proc. platformos pardavėjų sėkmingai pradeda savo verslą per pirmuosius 6 mėnesius, 76 proc. „Amazon“ pardavėjų tampa pelningi, o 63 proc. jų tampa pelningi per pirmuosius metus.
Plačiau apie konferenciją
Pirmasis „Seller Fest“ renginys įvyko 2019 metais Izraelyje. Renginyje dalyvavo 180 konferencijos dalyvių ir 12 pranešėjų. Tais pačiais metais renginys buvo suorganizuotas Lietuvoje, kur pranešimus pristatė 17 tarptautinių „Amazon“ ekspertų. Lietuvoje šis renginys vyks jau trečią kartą. Šiais metais tikimasi sulaukti daugiau nei 200 dalyvių iš skirtingų Europos bei Baltijos šalių. „Seller Fest Baltics” tai vienas iš nedaugelio profesionalių renginių Lietuvoje, skirtų šios platformos pardavėjams. Renginio metu pateikiami praktiniai pavyzdžiai ir dalinamasi asmenine patirtimi, nes visi konferencijos pranešėjai prekiauja šioje platformoje patys arba specializuojasi teikdami savo paslaugas šios platformos pardavėjams.