Prašymus „Sodrai“ dėl kai kurių išmokų ar pažymų išdavimo nuo šiol galima pateikti ir telefonu, paskambinus informacijos numeriu (8 5) 250 0883 arba 1883. Svarbi sąlyga – žmogus privalo turėti unikalų Kliento identifikavimo kodą (KID), kuris leidžia saugiai nustatyti tapatybę ir valdyti asmeninę informaciją.
Nuo pirmadienio paskambinus į „Sodros“ informacijos centrą ir nurodžius savo KID kodą galima ne tik gauti asmeninę informaciją ir konsultaciją, bet ir pateikti kai kuriuos prašymus. Tokiu būdu gali būti teikiami prašymai dėl nedarbo socialinio draudimo išmokos mokėjimo būdo ar išmokos iš Garantinio fondo lėšų išmokėjimo.
Taip pat galima kreiptis dėl įvairių pažymų išdavimo: pažymos apie duomenis asmens mokumui vertinti, pažymos apie valstybinio socialinio draudimo pensijų stažą, pažymos apie asmens socialinio draudimo laikotarpius ir daugelio kitų.
Paslauga aktuali ir draudėjams – telefonu jie gali užsakyti pažymą apie apdraustųjų asmenų skaičių, pažymą apie draudėjo sumokėtas valstybinio socialinio draudimo įmokas ir kitas.
Teikiant prašymus „Sodrai“ telefonu, būtina turėti Kliento identifikavimo kodą (KID). Tai unikalus kliento numeris iš aštuonių skaičių ir vienos raidės. Jį padiktavus konsultantams, jie galės telefonu suteikti informaciją susijusią su kliento asmens duomenimis.
KID kodą galima gauti dviem būdais: prisijungus prie asmeninės „Sodros“ paskyros arba apsilankius bet kuriame „Sodros“ skyriuje su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu.
Prisijungus prie asmeninės paskyros per elektroninę bankininkystę, elektroninius valdžios vartus arba su elektroniniu parašu, viršutiniame dešiniajame kampe reikia išskleisti skiltį „Nustatymai“ ir pasirinkti – „Mano nustatymai“. Vėliau – paspausti mygtuką „Suteikti naują KID“.
Konsultuotis su „Sodros“ specialistais telefonu (+370) 5 250 0883 arba 1883 (trumpuoju numeriu operatoriai gali taikyti padidintą tarifą) galima daugeliu klausimu. Beveik visos „Sodros“ paslaugos teikiamos ir internetu. Prisijungus prie asmeninės „Sodros“ paskyros internetu galima pateikti prašymus dėl išmokų, kompensacijų ar pažymų. Prašymą ligos išmokai skirti užtenka užpildyti vieną kartą visiems ateities atvejams.
Į asmeninę paskyrą gyventojams siunčiami ir pranešimai, pavyzdžiui, apie įtraukimą į pensijų kaupimą, pensijos perskaičiavimą arba skirtą išmoką. Nurodę savo kontaktus, pranešimus ir priminimus gyventojai gaus taip pat elektroniniu paštu arba SMS žinutėmis. Asmeninėse paskyrose gyventojai gali suformuoti detalias suvestines apie savo draudimo laikotarpius, sumokėtas įmokas, gautas išmokas ir kt. duomenis. Paskyrose galima taip pat pasikonsultuoti su „Sodros“ darbuotojais ir gauti asmeninę informaciją.