Fin Tech, Green Tech, Health Tech.... O kur Travel Tech? Tai aiškinsimės jau netrukus, Vilniuje. Birželio 1 dieną Vilniaus oro uosto VIP konferencijų salėje organizuojamas renginys „TRAVEL TECH: ateities įgūdžiai turizmo sektoriui“. Renginio metu turizmo ir technologijų ekspertai dalinsis įžvalgomis, vyks dirbtuvės, taip pat bus pristatyti ryškiausi Travel Tech startuoliai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Ar šiandien galite įsivaizduoti, kad kelionei į naują šalį pasirengiate be interneto ir skaitmeninių technologijų? Travel Tech yra sparčiai augantis ir stebinantis inovacijų verslo laukas. Todėl dabar, kai turizmas atsigauna po pandemijos, yra puiki proga pakalbėti apie Travel Tech tendencijas, pasidalinti patirtimi, pažinti naujoves. Organizuojame šį renginį, nes esame įsitikinę, jog technologijos mums ir visai Lietuvai atveria naujų galimybių“, – sako VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ vadovė Olga Gončarova.
Kalbėdama apie turizmo sektoriuje vykstantį virsmą, kurį sukelia technologijos, O. Gončarova primena „Airbnb“ ir „Uber“ bendrovių pavyzdžius, puikiai iliustruojančius, kaip didieji duomenys, dirbtinis intelektas ir mašininis mokymasis gali pakeisti, regis, dešimtmečiais rinkose vyravusį status quo.
Duomenų analitikos ir statistikos bendrovė „Statista“ nurodo, kad Travel Tech sektorius 2020 metais buvo vertinamas 8,6 mlrd. dolerių, o jau 2026 metais jo vertė gali sudaryti 12,5 mlrd. dolerių – t. y. net 45 proc. daugiau. Technologijų inovacijos šioje industrijoje skleidžiasi nuo mašininio mokymosi panaudojimo kelionių užsakymų paslaugose iki virtualaus turizmo patirčių.
„Keliauk Lietuvoje“ atkreipia dėmesį, kad, kai turizmo industrija įdarbina duomenis, sprendimai tampa taiklesni ir efektyvesni, atveriamos galimybės individualizuoti paslaugas, pagerinti bendrą keliautojų patirtį. Kiekvienas, dirbantis šiame sektoriuje, supranta, kad turizmas generuoja didžiulį kiekį duomenų iš įvairių šaltinių, pavyzdžiui, internetinių užsakymų, klientų atsiliepimų, socialinės žiniasklaidos ir kelionių paieškos. Duomenų analizė leidžia gauti vertingų įžvalgų apie klientų elgseną, pageidavimus, tendencijas ir paklausos modelius. Iš įžvalgų kyla kainodaros, rinkodaros, efektyvumo didinimo sprendimai ir strategijos. Turėdamos prieigą prie duomenų, turizmo įmonės ir institucijos gali kurti ir siūlyti patirtis ir rekomendacijas, pritaikytas prie individualių pageidavimų. Savo ruožtu, rekomendacijų sistemos naudoja mašininio mokymosi algoritmus, kad analizuotų naudotojų duomenis, rodančius kelionių istoriją, pageidavimus ir elgseną, ir pateiktų pritaikytus apgyvendinimo, lankytinų vietų, veiklos ir maršrutų pasiūlymus.
Dar Travel Tech yra labai vertinamos dėl pajamų valdymo sistemų, kurios padeda viešbučiams, oro linijų bendrovėms ir kitiems turizmo sektoriaus nariams optimizuoti kainodaros strategijas remiantis paklausos modeliais, konkurentų analize ir rinkos sąlygomis. Analizuodamos istorinius ir realaus laiko duomenis iš rinkos, įmonės gali automatizuotai bei dinamiškai koreguoti kainas, paskirstyti atsargas ir maksimaliai padidinti pajamas. Tuo metu duomenimis grindžiamos vietovių valdymo sistemos padeda suprasti kelionių modelius, lankytojų srautus ir demografinius rodiklius. Ši informacija tampa itin vertinga, kai planuojama rengti tikslines rinkodaros kampanijas, tobulinti infrastruktūrą ir kurti lankytojų valdymo strategijas.
Apskritai, technologijos analizę ir prognozavimą turizmo sektoriuje pakelia į naują lygmenį. Šiuolaikiniai įrankiai industrijai padeda optimizuoti atsargas, planuoti pajėgumus, efektyviai paskirstyti išteklius ir priimti aktyvius sprendimus, kad būtų patenkinti klientų poreikiai.
O. Gončarova neabejoja, kad birželio 1 d. dėmesio sulauks visi renginio pranešėjai, tarp kurių bus ir Guk Kim – buvęs vienas iš „lastminute.com“ vadovų. Jis pasakos, kaip nepaklysti naujausių tendencijų sraute. Ką skaitmenizacija reiškia kelionių industrijoje, nagrinės Gediminas Buivydas, ISM vadybos ir ekonomikos universiteto lektorius, kuris domisi skaitmenine verslo transformacija. „Keliauk Lietuvoje“ analitikė Jogilė Miežienėkonferencijoje primins, kad duomenys įgyja vis didesnę vertę ir veda inovatyvių sprendimų link. Šie ir kiti pranešėjai bus atviri klausimams ir diskusijoms, todėl vykstant į renginį Vilniaus oro uoste kiekvienam dalyviui verta apmąstyti, kokie iššūkiai yra patys aktualiausi, kokių sprendimų reikia.
Šis renginys, be viso to, yra puiki proga užmegzti naujų ryšių ir pažinčių, taip pat – iš pirmų lūpų išgirsti, kaip veikia tokie lietuviški startuoliai kaip „RatePunk“, „TripAdd“, „Hoperfy“ ir kiti. Viena renginio dalis bus skirta būtent startuolių iš Lietuvos pristatymui. Renginio organizatorių teigimu, pažinti Lietuvos Travel Tech startuolius yra taip pat svarbu, kaip žinoti savo šalies turizmo lobius. „Startuolių istorijos ir pavyzdžiai yra geriausios pamokos, siekiant perprasti šiuolaikinių technologijų įtaką ir atrasti naujų galimybių mūsų bendruomenei“, – kalba O. Gončarova.
Anot organizatorių, renginio dalyvių patirtį praturtinti turėtų ir dvejos dirbtuvės. Vienos bus orientuotos į keliautojo patirties kūrimą, kitos dirbtuvės nagrinės, kaip Travel Tech gali padėti spręsti turizmo srities problemas