Gegužės pradžioje Vilniuje atidarytas pirmasis saulės elektrinių ir šilumos siurblių salonas Lietuvoje. Tai – konsultacinė erdvė, kur klientai galės ne tik aptarti saulės elektrinių įrengimo klausimus su specialistais, bet ir visapusiškai apžiūrėti įrangą, ją palyginti ir įsigyti. „Pirmieji lankytojai jau užsuka apžiūrėti saulės modulius ir paprašyti pagalbos pildant dokumentus, reikalingus paramai gauti“, – sako įrangos pasirinkimo saloną atidariusios saulės energijos bendrovės „Saulės grąža“ verslo operacijų direktorė Deiminta Noreikienė.
„Saulės grąža“ nuotr.
Anot jos, toks salono konceptas – naujiena Lietuvoje. Mat iki šiol šalyje nebuvo panašios vietos, kurioje prieš įsigyjant įrangą būtų galima apžiūrėti visas saulės elektrinės ar šilumos siurblio dalis, o ne tik kelis elementus.
„Pastebėjome, kad yra reikšminga dalis klientų, kuriems svarbu susitikti su specialistais, apžiūrėti įrenginius gyvai. Pokalbiui pasikviesti klientus į biurą – galime, tačiau jame turėti visą įrangą, kuria prekiaujame, – ne. Salone jau bus galima matyti, paliesti įvairius įrenginius, tad klientai dar geriau supras, ką įsigyja, – pasakoja D. Noreikienė. – Prekių nesandėliuosime, tačiau turėsime pavyzdžius. Planuojame, kad tai bus erdvė, kurioje klientai aiškiai matys visas saulės elektrinės dalis, turės galimybę palyginti skirtingų gamintojų įrangą vizualiai: saulės modulių aukščius, rėmo spalvas ar kitus jiems svarbius akcentus. Apžiūrėję ir įvertinę įrangą, aptarę poreikius su specialistu, dirbančiu salone, klientai galės iškart gauti individualų pasiūlymą ir užsisakyti įrangą.“
Daugiausiai klausimų dėl kompensacijų
Šiaurės miestelyje duris atvėrusiame 50 kv. m. salone klientai galės apžiūrėti saulės modulius, įtampos keitiklius – inverterius, tvirtinimo konstrukcijas, šilumos siurblius, oro kondicionierius. Visgi šiuo metu daugiausiai dėmesio sulaukia saulės elektrinės. Tai lėmė Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) paskelbtas kvietimas teikti paraiškas paramai saulės elektrinėms gauti, pastebi D. Noreikienė:
„Kadangi sąlygos kompensacijai gauti šįkart kitokios – mat paskelbta tęstinė parama – žmonės turi daugiau klausimų. Todėl prioritetą ne vienas skiria susitikimams, o ne telefoniniams skambučiams. Atvykę į saloną klientai konsultuojasi su vadybininkais ne tik kaip tiksliai įsivertinti elektros energijos poreikį, bet ir kaip, kokius dokumentus pildyti norint gauti paramą. Ypač dažnai klausia dėl bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) prijungimo sąlygų gavimo. Tai – svarbiausias dokumentas kompensacijai gauti“.
Anot „Saulės grąžos“ verslo operacijų direktorės, nemaža dalis klientų taip pat jau domisi saulės elektrinės praplėtimo galimybėmis. „Daugėja norinčiųjų padidinti jau turimos saulės elektrinės galią. Beje, APVA parama tokiu atveju taip pat galioja, tad galima kreiptis dėl kompensacijos, – sako D. Noreikienė. – Kitas įrenginys, kuriuo domisi atvykusieji į saloną – šilumos siurbliai. Pastebime, kad dažniausiai jais domisi tie, kurie jau turi saulės elektrines. Šių klientų noras – tvarius sprendimus namams rinktis vienoje vietoje.“
Salonas atidarytas Vilniuje, P. Lukšio g. 34, ir dirbs darbo dienomis nuo 10 ik 19 val., o šeštadieniais – nuo 10 iki 15 val. Sekmadieniais salonas nedirbs.