Nors per praėjusius JAV prezidento rinkimus vaizdo mainų sistema „YouTube“ dar net neegzistavo, šiuo metu įsibėgėjančioje naujoje rinkimų kampanijoje jos vaidmuo labai svarbus. Kandidatai pasitelkia šį populiarų portalą tiek rimtiems politiniams debatams, tiek humoristinėms agitacinėms dainoms.
Vienas populiariausių šios rinkimų kampanijos filmukų „YouTube“ – juodaodį Demokratų partijos kandidatą Barack‘ą Obamą palaikantis muzikinis klipas „Aš įsimylėjau Obamą“ (I Got A Crush On Obama). Jame patraukli mergina, parodijuodama lengvų pop dainų stilistiką, reiškia jausmus šiam JAV senatoriui. Filmuką jau peržiūrėjo daugiau nei 2,5 mln. žmonių, o kur dar gausybė kitų vaizdo klipų, sukurtų pastarosios dainos tema, apie tai reportažus parengusios TV ir radijo laidos, spaudos publikacijos.
Tuo tarpu kiek rimtesniais tikslais „YouTube“ panaudojo televizija CNN. Vaizdo mainų portalo lankytojams ji pasiūlė pateikti video klausimus televizijos debatams tarp kandidatų į prezidentus. Sulaukta net 1700 klausimų, iš kurių dalis buvo pateikti labai originaliai. Pavyzdžiui, vienas klausiantysis savo mintis išdėstė dainos pavidalu, pritardamas sau gitara.
„YouTube“ išnaudojamas ne tik savireklamai, bet ir klipams, nukreiptiems prieš konkurentus. Štai to paties B.Obamos komanda parengė siužetą, siūlantį „Balsuoti kitaip“. Jo potekstė – neatiduoti balso kitai Demokratų partijos atstovei Hillary Clinton. Šio klipo koncepcija pasiskolinta iš 1984 m. „Apple“ reklamos su legendiniu šūkiu „Mąstyk kitaip“ (Think Different). Jame H.Clinton vaizduojama kaip tironiškas, viską kontroliuojantis Didysis Brolis iš garsios G.Orwello antiutopijos „1984“.
Tuo metu pati H.Clinton „YouTube“ pagalba nusprendė įtraukti interneto vartotojus į savo rinkimų žaidimą. Ji paprašė išrinkti jai kampanijos dainą ir nepabijojo sveikos autoironijos dozės. Beje, nemaža dalis reagavusiųjų į šį kvietimą taip pat nestokojo humoro jausmo ir atsiuntė ne visai tokius muzikinius pasiūlymus, kokių laukė kandidatės komanda.
Be abejo, tai ne pirmi rinkimai, kuriuose „YouTube“ atlieka svarbią agitacinę rolę. Štai per ypač karštus Prancūzijos prezidento rinkimus analitikų manymu vieną kitą procentą gyvybiškai svarbių balsų laimėtojui N.Sarkozy pridėjo jausmingas internete paskleistas video „Human Bomb“ apie jo didvyriškumą gerokai seniau vykusių derybų su teroristu metu. Fone neatsitiktinai skambėjo muzika iš filmo „Gladiatorius“.