Elektrifikacijos procesas jau spėjo paliesti ne tik automobilius ar paspirtukus, tačiau ir dviračius. Elektrinis dviratis jau nėra tokia didelė naujiena kaip buvo prieš keletą metų, o tai gali sukelti ir papildomų iššūkių. Pasirodo, tokios transporto priemonės vis dažniau tampa ilgapirščių grobiu. Didžiule problema tai tampa Nyderlanduose.
Daugelio šalių gatvėmis rieda vis daugiau ir daugiau elektrinių dviračių, o tai tampa ir vagių grobiu. Tai neišvengiamas kasdienio mūsų gyvenimo aspektas, kuris daugeliui sukelia papildomų nepatogumų. Dabar aiškėja, kad ilgapirščiai yra nusitaikę ne į pačius dviračius, o į jų baterijas. Bent jau Nyderlanduose tai tampa tendencinga.
Elektriniai dviračiai tapo neįtikėtinai populiarūs Nyderlandų ir daugelio kitų Europos šalių miestiečių tarpe, nes važinėti dviračiu smagu, praktiška ir gerokai pigiau nei automobiliu. Žinoma, panašu, kad tai tampa ir potenciali aukso kasykla vagiams. Naujausioje „NL Times“ ataskaitoje nurodoma, kad 2022 metais buvo užfiksuotas net 300 proc. vagysčių augimas, lyginant su 2021 metais.
Skelbiama, jog vien Nyderlanduose pernai buvo užfiksuota 4500 elektrinių dviračių baterijų vagysčių, nors dar 2021 metais šis skaičius siekė 1500. Akivaizdu, kad vagys jau įvertino tokių transporto priemonių kainą, o Nyderlandų valdžios institucijos atskleidžia, jog už vieną bateriją galima gauti daugiau nei 500 eurų. Pavogus visą dviratį – ši suma gali bent padvigubėti ir siekti tūkstantį ar daugiau eurų. Pažymima ir tai, jog realus vagysčių skaičius gali būti ir gerokai didesnis, kadangi ne visi praneša apie patirtus nuostolius.
Reikėtų pastebėti, jog elektriniuose dviračiuose naudojamos baterijos yra pakankamai lengvas grobis piktavaliams. Daugelis dviračių gamintojų GPS sekimo prietaisus montuoja į pačius dviračius, o susekti kur galėtų būti pavogta baterija – beveik neįmanoma. Akivaizdu, jog gamintojai turėtų atlikti atitinkamus pakeitimus, jog ne tik užkirstų kelią tokioms vagystėms, bet ir padėtų dviračių savininkams atgauti savo turtą, kuris neretai sudaro kone pusę šios transporto priemonės vertės.
Pastebima ir tai, jog kai kurie dviračių savininkai pasitelkia tokius įrenginius kaip „Apple AirTag“ ar kitus, bandydami apsisaugoti nuo ilgapirščių atakų. Kaip bebūtų, paslėpti tokį produktą baterijoje – nepavyks, o tai, žinoma, ir neišspręs šios problemos. Akivaizdu, kad bent jau kol kas viskas yra tik dviračių savininkų rankose, kurie turi išlikti maksimaliai budrūs tam, jog apsaugotų savo transporto priemonę.