Daugeliui mūsų, tikriausiai, yra įprasta dalintis savo „Netflix“ paskyros slaptažodžiu su draugais ar šeimos nariais tam, kad jie galėtų pažiūrėti norimus filmus ir serialus. Tai ganėtinai įprastas reiškinys, kurį kuo puikiausiai žino ir šios platformos kūrėjai ir, panašu, kad ketina tokią galimybę apriboti.
Mums nusipirkus „Netflix“ prenumeratą ir ja dalinantis su savo draugais – kompanija praranda galimas pajamas, kurias turėtų gauti ir iš mūsų bičiulių. Per pastaruosius metus šioje rinkoje konkurencija smarkiai išaugo, todėl tai yra dar viena priežasčių, kodėl bendrovė pradėjo ieškoti sprendimų didinti savo pajamas.
Jau nuo 2023 metų „Netflix“ ketina apmokestini tuos, kurie dalijasi savo slaptažodžiu. Kai kuriose šalyse jau dabar tokie vartotojai turi susimokėti papildomai. Nors kol kas nėra žinoma kiek tiksliai tai kainuos Lietuvoje, tačiau kai kur taikoma papildoma 2,5 eurų rinkliava. Toks bendrovės sprendimas neturėtų stebinti, nes „Netflix“ ne tik praranda pajamas, kuomet mes dalinamės savo slaptažodžiu su draugais, tačiau tuo pačiu pažeidžiame ir platformos naudojimosi sąlygas.
„Mes visuomet leidome lengvai dalintis „Netflix“ paskyra su žmonėmis, kurie gyvena kartu, suteikdami tokias galimybes kaip atskiras profilis ar keli srautai standartiniuose bei premium planuose. Nors tai yra labai populiaru, tai taip pat sukėlė painiavą, kada ir kaip galima dalintis „Netflix“, – teigiama bendrovės pranešime.
Šiame įraše „Netflix“ aiškiai nurodė, jog paskyros nėra skirtos dalintis tarp skirtingų namų ūkių ir pripažįsta, kad slaptažodžių dalinimasis turi įtakos bendrovės pajamoms. Nesunku nuspėti ir tai, jog tokie vartotojų veiksmai daro įtakos ir galimoms bendrovėms investicijoms į „Netflix“ kuriamą turinį.
„Skirtingų namų ūkių dalijimasis paskyromis daro įtaką mūsų galimybei investuoti į puikius TV serialus ar filmus. Pastaruosius metus mes dirbome ties galimybėmis leisti vartotojams dalintis savo paskyrą už namų ūkio ribų paprastai ir saugiai, o tuo pačiu ir mokant šiek tiek daugiau“.
Remiantis „MacRumors“ skaičiavimais, pasaulyje yra apie 222 mln. namų ūkių, kurie moka už „Netflix“ prenumeratą, o jie savo slaptažodžiais dalinasi su dar maždaug 100 mln. ūkių. Būtent šią vartotojų dalį ir siekia apmokestinti „Netflix“ vadovai.