Penktadienį net trijų finansinių įstaigų klientai 15min pranešė susidūrę su trikdžiais, bandant atlikti internetinius pavedimus. „Swedbank“, „Luminor“ bankų ir elektroninių pinigų įstaigos „Paysera“ atstovai patvirtino, kad susiduriama su sutrikimais.
„Paysera“, „Luminor“ ir „Paysera“ / 15min nuotr.
Penktadienį ryte sutriko „Swedbank“ internetinės bankininkystės veikla, neveikė tinklalapis. Jo atstovai klientus ragino kurį laiką naudotis banko išmaniaja programėle. Sutrikimų šalinimas užtruko – bankas pirmąkart apie sutrikimus paskelbė 10:53, tačiau 17.30 val. prisijungimai prie internetinės bankininkystės dar strigo.
Į 15min redakciją kreipėsi ir „Luminor“ klientas, pranešęs, kad penktadienį taip pat susidūrė su šio banko veiklos sutrikimais.
„Esu „Luminor“ banko klientas ir šiandien susidūriau su be galo nemalonia situacija. Algos dieną sutriko banko veikla ir jokie pavedimai negali būti įskaityti. Kaip ir nebūtų problemos, jeigu veiktų elektroninė bankininkystė ir galėčiau iš taupomosios sąskaitos persivesti pinigus į kortelę, kuria galiu atsiskaityti“, – rašė klientas.
„Banko „Luminor“ dėka tūkstančiai Lietuvos piliečių negavo atlyginimo, negali apmokėti sąskaitų ar ruoštis šventėms, nes banko sistema yra sutrikusi. Neabejoju, kad aptarnavino mokestis bus sėkmingai nuskaitytas ir kitą mėnesį. „Luminor“ banko vadovai net nesugebėjo išplatinti viešo pranešimo, o klientams nebuvo išsiųsti įspėjamieji pranešimai“, – pridūrė jis.
„Luminor“ atstovė Agnė Mažeikytė 15min patvirtino, kad „Luminor“ internetinis bankas ir mobilioji programėlė veikia lėčiau nei įprasta.
„Dėl techninių priežasčių kai kurie mokėjimai, inicijuoti šiandien, gali pasiekti gavėjų sąskaitas pirmadienį“, – teigė atstovė.
Paklausta, ar sutrikimus lėmė kibernetinė ataka, A.Mažeikytė tvirtino neturinti tokių žinių.
Lietuvos banko Bankų ir draudimo priežiūros departamento direktorė Renata Bagdonienė 15min tvirtino, kad situacija, kad šiuo metu sutrikusi vieno iš bankų e – bankininkystės veikla, yra žinoma.
„Šiuo metu aiškinamasi, dėl ko tai įvyko ir šalinamos problemos. Banko e – bankininkystės veikla artimiausiu metu bus atstatyta“, – teigiama komentare.
Tiesa, Lietuvos bankas nepakomentavo priežasčių, kodėl ir dar dvi finansinės įstaigos tą pačią dieną patyrė sutrikimus. Nebuvo atsakyta ir į 15min klausimą, ar Lietuvos finansų sektorius patiria kibernetinę ataką.
Apie trikdžius sužinojo tik paskambinęs įmonei
Elektroninių pinigų įstaigos „Paysera“ klientai nuo ryto atsiskaitydami taip pat galėjo susidurti su trikdžiais, tačiau įmonė apie tai neinformavo viešai, teigia į redakciją parašęs įmonės klientas Arūnas.
Kalbėdamas su 15min vyras pasakojo, kad nuo 9 val. ryto neįmanoma atsiskaityti per „Paysera“ – esą rodoma, kad sąskaitoje tiesiog nėra pinigų.
Paskambinęs klientų aptarnavimui, jis sužinojo, kad tai – gedimas, tačiau iki tol susidūrė su keblumais.
„Problema, kad nepranešė nei pranešimu spaudai, nei socialiniuose tinkluose. Šiandien turėjau įsigyti prekių kitam miesto gale, apmokėti taksi paslaugas, grynųjų pinigų neturiu, nes jų nemėgstu, viskas dabar gi elektronika, ir kaip kvailys likau be pinigų“, – 15min sakė Arūnas.
Pasak jo, vakarop jis jau nebandė atsiskaityti per „Paysera“ dar kartą, tačiau iš operatoriaus išgirdęs, kad nėra aišku, kada bus pataisytas gedimas. „Na, ir aišku pasakė, kad apgailestauja“, – teigė vyras.
„Paysera“ komunikacijos projektų vadovas Aleksas Rozentalis 15min patvirtino, kad yra užfiksuotas pervedimų vėlavimas – pervedimai vyksta, tačiau lėčiau.
„Taigi, jeigu klientui neatsinaujina pinigų balansas, tai yra susiję su bendru pervedimų sulėtėjimu. Jeigu klientas ir toliau nematys ateinančių pervedimų, gali kreiptis į klientų aptarnavimo skyrių. O klientams esame įjungę pranešimus (pop-up žinutes) programėlėje ir internetinėje bankininkystėje“, – komentavo jis.
A.Rozentalis taip pat pridūrė, kad tuomet, jeigu klientams nepavyksta atlikti momentinio pervedimo (SEPA Instant), rekomenduojama rinktis neskubų pervedimą (SEPA). Tokiu atveju, anot jo, pervedimas gavėją pasieks artimiausią darbo dieną – pirmadienį.