Jau 26-erius metus Lietuvoje vykstančiame „Metų automobilio“ konkurse tradiciškai lapkričio mėnesį ekspertų komanda atsijoja grūdus nuo pelų ir pristato technologiškai pažangiausius, saugiausius, našiausius ir komfortiškiausius šiemet rinkoje debiutavusius naujus automobilius. Šį kartą iš 27 dalyvių rinkimų komisija ne tik atrinko finalininkų septynetą, bet ir suformavo net dešimt papildomų specifiškesnių nominacijų, leidžiančių išryškinti svarbiausius tam tikrų modelių privalumus.
„Citroen C5 X“ interjeras (gamintojo nuotr.)
Komisijos nariai atskirai atrinko sportiškiausius, geriausio dizaino, geriausius verslo klasės, geriausios ergonomikos, „Metų 4x4“, saugiausius, geriausiai tinkamus šeimoms, geriausius automobilius įmonėms, geriausius elektromobilius ir pažangiausiomis inovacijomis labiausiai išsiskyrusius modelius. Finaliniame renginyje lapkričio 25-ąją paskelbta, kad „Lietuvos metų automobiliu 2023“ tapo „Citroën C5 X“.
Modernios ir tradicijas tęsiančios naujovės
„Metų inovacijos“ kategorijoje tarp finalininkų pateko trys automobiliai: „Mercedes-AMG EQE“, „Renault Megane E-TECH“ ir konkurso nugalėtojas „Citroën C5 X“. Elektra varomi „Mercedes-AMG“ ir „Renault“ modeliai stebino būtent elektromobiliams būdingomis technologijomis, o naujausią „Citroën“ flagmaną komisijos nariai išskyrė dėl šimtametę istoriją tęsiančios tradicijos – aukšto inžinierių pilotažo konstruojant pažangias ir komfortą užtikrinančias pakabas.
„Citroën“ garsėja pakabomis, jas konstruojant priimamais sprendimais ir technologijomis dar nuo tų laikų, kai 1922-aisiais pirmą kartą automobiliu įveikė Sacharą. Automobilyje sumontuoti amortizatoriai tapo pagrindine priežastimi, kodėl „C5 X“ modelis pateko į geriausiųjų „Metų inovacijos“ trejetuką. Didesniu komfortu dažniausiai išsiskiria prabangesni ir brangesni automobiliai, tačiau „Citroën“ tai siūlė ir tebesiūlo už prieinamą kainą“, – paaiškino rinkimų komisijos narė Eglė Girdenytė.
Naujosios kartos Prancūzijos gamintojo automobilių pakabos paslaptis – progresinių hidraulinių amortizatorių sistema. Amortizatorių viduje montuojami papildomi vožtuvai leidžia keisti poveikio efektą, priklausomai nuo to, kiek yra susispaudusi pakaba.
„Neįtikėtina, kaip pasyvioji pakaba gali būti tokia komfortiška ir kartu „neplaukiojanti“ posūkiuose“, – pažymėjo rinkimų komisijos narys Justas Lengvinas.
Iš tinklo įkraunamuose hibridiniuose „C5 X“ modeliuose diegiama ir adaptyvioji šios pakabos versija. Jos elektroninė valdymo sistema leidžia vairuotojui pačiam dar tiksliau parinkti pageidaujamas amortizatorių darbines savybes.
Blykstelėjo prancūzai
Įdomu tai, kad abu „Metų inovacijos“ kategorijoje sužibę prancūziškieji modeliai iškopė ir į pagrindinės renginio nominacijos – „Metų automobilis 2023“ – finalininkų septynetą, kuriame „Citroën“ triumfavo. Jame dar atsidūrė EQS iš „Mercedes-EQ“, „Honda Civic“, „Lexus NX“, „Peugeot 308“, „Renault Megane E-TECH“ ir „Toyota Corolla Cross“.
Kalbėdamas apie platesnę „Citroën C5 X“ sėkmę, J. Lengvinas išskyrė ne tik pakabos inovacijas, bet ir šio modelio komforto ir kainos santykį. Visoje markės gamoje taikomi „Advanced Comfort“ programos sprendimai dar labiau išryškėja flagmane.
Pavyzdžiui, pagal šią programą sukurtos sėdynės išsiskiria specialiu stabilizuojančiu ir kelio paviršiaus vibracijas geriau sugeriančiu standžiųjų putų užpildu, nuo 2 iki 15 milimetrų pastorintu minkštuoju sluoksniu bei patobulinta juosmens atrama.
„Sėsdamas į vidų puikiai žinojau, ko galima tikėtis iš šio kainų segmento automobilio, bet „C5 X“ smarkiai viršijo lūkesčius. Man net kartais norisi jo važiuoklės komfortą lyginti su S klasės „Mercedes“. Prie komforto prisideda ir gera garso izoliacija dėl dvigubų stiklų, taip pat minkštos sėdynės“, – vardijo J. Lengvinas.
E. Girdenytės teigimu, renkantis tinkamiausią modelį daugeliui vairuotojų ypač aktualus yra saugumas, komfortas keliaujant, ekonomija, erdvė ir kainos bei kokybės santykis. Žmonės visada nori sutaupyti, ne išimtis yra ir atvejai, kai prireikia naujo automobilio.
„Rinkimuose registruotas automobilis, kurio kaina yra 40 tūkst. eurų, turi ne tik svarbiausias vairuotojo pagalbos sistemas. Kai kuriuose modeliuose net ir per trumpas keliones greitai pavargsta nugara, tačiau „C5 X“ sėdynės tiek priekyje, tiek gale tikrai labai patogios, o net ir važiuojant 4 suaugusiems žmonėms vietos salone visiems užtenka“, – savo įspūdžiais dalijosi rinkimų komisijos narė.
Laimi dosnesnė filosofija
Abu pašnekovai sutiko, kad pagrindu patekti tarp geriausiųjų neabejotinai buvo ir priekabūs komisijos narių vertinimai, kiek ir kokios įrangos gamintojai pasirengę suteikti už adekvačią kainą. Dėl to ne vienas prabangesnis modelis nukentėjo, o dosnesne filosofija besivadovaujančių gamintojų automobiliai kaip tik įgijo apčiuopiamą pranašumą.
„Štai vienas „Metų automobilio“ rinkimų dalyvis, kurio kaina buvo kiek didesnė nei 80 tūkst. eurų, neturi ne tik šildomo priekinio stiklo, bet ir šildomų sėdynių. Tokie pavyzdžiai priverčia atidžiau įvertinti būtent tai, ką už konkrečią pinigų sumą gauna vairuotojas“, – pažymėjo E. Girdenytė.
J. Lengvino teigimu, jį pradžiugino ir tai, kad prancūzai nepasiūlė tiesiog dar vieno krosoverio, o ėjo savo keliu ir vadovavosi išskirtinumo vizija.
„Aš niekaip negalėčiau šio automobilio pavadinti SUV. Tai – kupė, hečbeko ir universalo mišinys, kuris man išties gražiai atrodo. Gal tik liūdna, jog visos galimos spalvos yra tiesiog kitas pilkos ar rudos atspalvis. Ir, žinoma, turiu grįžti prie kainos. Aš žinau, ko galima tikėtis iš šio kainų segmento automobilio. Atrodo, kad šis modelis daugeliu prasmių duoda daugiau. Salone yra daugiau kokybiškų medžiagų, atnaujinta multimedijos sistema veikia labai sklandžiai ir ganėtinai intuityviai, o dizainas pagaliau vėl tikrai citroëniškas“, – reziumavo pašnekovas.
Lietuvos metų automobilio septintukas:
- „Citroën C5 X“ – 49;
- „Renault Megane E-TECH“ – 48;
- „Toyota Corolla Cross“ – 37;
- „Honda Civic“ – 37;
- „Peugeot 308“ – 35;
- „Lexus NX“ – 27;
- „Mercedes EQS“ – 17.