Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, vadovaudamasis Konstitucija, grąžino Seimui pakartotinai svarstyti mokėjimų įstatymo Nr. VIII-1370 2, 3, 54, 76 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymą, siūlydamas jį laikyti nepriimtu.
Seimo priimtu įstatymu numatyta, kad mokėjimo paslaugų teikėjams, mokėjimo sistemų operatoriams ir kitiems subjektams, kurie pasitelkiami teikiant mokėjimo paslaugas arba vykdant mokėjimo operacijas, užtikrinamos itin plačios galimybės tvarkyti asmens duomenis, įskaitant specialių kategorijų asmens duomenis (pvz. atskleidžiančius rasinę ar etninę kilmę, religinius įsitikinimus, politines pažiūras, sveikatos duomenis arba duomenis apie fizinio asmens lytinį gyvenimą ), kai tai būtina, ir kurių reikia, siekiant užtikrinti tinkamą mokėjimo paslaugų teikimą, mokėjimo operacijų vykdymą ir sukčiavimo atliekant mokėjimus prevenciją, tyrimą ir nustatymą.
Įstatymo iniciatorių tikslas siekti didesnio reguliacinio aiškumo tvarkant asmens duomenis yra aktualus, tačiau Prezidentas pabrėžia, kad asmens privataus gyvenimo neliečiamumas yra ginamas Konstitucijos, o įstatymu šią asmens teisę riboti galima tik laikantis konstitucinio proporcingumo principo ir ne labiau negu reikia teisėtiems ir visuomenei svarbiems tikslams pasiekti. Šalies vadovo vertinimu Mokėjimo įstatymu suteikiami neproporcingai dideli įgaliojimai tvarkyti asmens duomenis.
Prezidentas vetuodamas Mokėjimų įstatymo pakeitimo įstatymą siūlo įstatymo iniciatoriams kartu su atsakingomis institucijomis, ypatingai – su Valstybine duomenų apsaugos inspekcija ir kitais asmens duomenų ekspertais – jį rengiant iš naujo atsižvelgti į kitų euro zonos šalių reguliavimo precedentus ir nustatyti proporcingą duomenų rinkimo ir asmens duomenų apsaugos santykį. Prezidentas atkreipia dėmesį, kad mokėjimų paslaugos apima ne tik pavedimų vykdymą, bet ir kitas paslaugas, dėl to pagal priimtą Mokėjimų įstatymą duomenų tvarkymo įgaliojimai yra per platūs.
„Lietuva yra euro zonos ir vieningos mokėjimų sistemos narė, tad kol nėra suformuoto aiškaus europinio specialiųjų kategorijų asmens duomenų tvarkymo atliekant mokėjimų operacijas standarto, negalime priimti Mokėjimų įstatymo su tokiais plačiais, beprecedenčiais duomenų tvarkymo įgaliojimais. Esminė žmogaus teisė į duomenų apsaugą turi būti užtikrinta“, – teigė Prezidentas G. Nausėda.
Prezidento vertinimu tobulinant Mokėjimų įstatymą reikėtų detaliau apibrėžti specialios kategorijos asmens duomenų tvarkymo tikslus ir būdus, nustatyti aiškesnes duomenų apsaugos gaires, be kita ko, visuomenė turėtų būti supažindinta su asmens duomenų tvarkymo ypatumais atliekant mokėjimo pavedimus ar kitas mokėjimo operacijas.