Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) vykdo didžiausią išmaniosios apskaitos projektą Baltijos šalyse – diegia išmaniuosius elektros energijos apskaitos prietaisus. Kas dieną Lietuvoje virš 2 tūkst. senųjų elektros skaitiklių yra pakeičiami į naujuosius, išmaniuosius, rašoma bendrovės pranešime spaudai.
Prieš vykdant keitimą, ESO informuoja vartotojus: sužinokite kaip ir kada tai vyks.
„Prieš keičiant elektros skaitiklį, kiekvienas klientas informuojamas asmeniškai. Skaitiklių fizinė vieta bus ta pati, kaip ir šiuo metu esančių apskaitos prietaisų, o gyventojų informavimo būdas priklauso nuo to kur įrengtas esamas elektros skaitiklis – ar lauke, ar namų viduje“, – teigia ESO Išmaniosios apskaitos valdymo departamento direktorė Aurelija Židickytė-Orvydė.
Tiems, kurių skaitikliai įrengti lauke ir kliento dalyvavimas keitimo darbų metu nėra būtinas, prieš 5 darbo dienas išsiunčiama informacija trumpąja SMS žinute ir/ar el. paštu apie konkrečią keitimo dieną. Kaip teigia ESO atstovė, bendrovės ar rangovų inžinieriai gali skambinti klientui skaitiklio keitimo dieną suderinti konkretų darbų laiką.
Pasak A. Židickytės-Orvydės, klientams, kurių elektros apskaitos prietaisas yra patalpų viduje, informacija apie planuojamą skaitiklio keitimą bus patalpinta ESO savitarnoje prieš 15 darbo dienų. Klientai turės galimybę pasirinkti patogų darbų atlikimo laiką. Jeigu per šį laiką jie pasirinkimo nepadarys, ESO atstovai susisieks su kiekvienu klientu prieš 5 darbo dienas suderinti patogų laiką. Bendrovė apie skaitiklio keitimą trumpąja SMS žinute ir/ar el. paštu taip pat primins likus 1 darbo dienai iki suplanuoto keitimo.
Anot ESO atstovės, skaitiklio keitimas užtruks iki pusvalandžio, o dėl atliekamų darbų elektros vartotojas gali neturėti iki 15 min. Po atliktų darbų visi gyventojai gaus pranešimą, kad jų namuose pakeistas elektros apskaitos prietaisas, o pranešime bus nurodyti pakeisto skaitiklio rodmenys. „Skaitiklis – elektros tinklo elementas, priklausantis ESO, todėl atsakomybė už jo sklandų veikimą ir sprendimą keisti tenka ESO“, – teigia bendrovės atstovė.
Išmaniųjų skaitiklių diegimas numatomas dviem etapais. Diegimas prasidėjo nuo daugiausiai elektros energijos suvartojančių klientų. Kitiems klientams išmanieji skaitikliai bus keičiami pasibaigus esamų skaitiklių metrologinei patikrai arba jiems sugedus.
„Siekiame, kad kuo greičiau klientai galėtų naudotis išmaniosios apskaitos galimybėmis, todėl diegimo kiekius užtikriname suplanuodami efektyviausia maršrutą, mažiausiais kaštais“, – sako A. Židickytė-Orvydė.
Energetiko vardu gali naudotis sukčiai
ESO atstovė atkreipia dėmesį, kad išmaniojo skaitiklio pakeitimas gyventojams keitimo metu nieko papildomai nekainuos, o apskaitos prietaiso keitimą vykdys tik ESO inžinieriai ar rangovai. Skaitiklio keitimus vykdantys darbuotojai vilki specialią aprangą ir visada turi ESO patvirtintą pažymėjimą, jie niekada neprašo sumokėti už keitimą.
„Būkite atidūs ir nepakliūkite į sukčių pinkles. Jeigu kyla abejonė, visada galima prašyti parodyti pažymėjimą, pasitikrinti ESO savitarnoje arba skambinti į ESO telefonu 1852 ir pasitikslinti ar tikrai tą dieną jų namuose planuojamas skaitiklio keitimas“, – teigia A. Židickytė-Orvydė.