Lapkričio 26–27 d. Vilniaus universiteto (VU) Verslo mokyklos inicijuotas ir tarptautinių ir tarpvaliutinių pinigų perlaidų bei mokėjimų bendrovės „Western Union Lietuva“ antrus metus remiamas „Edtech Hackathon 2022“ kvies kurti sprendimus, kurie paskatintų ir Lietuvos mokyklas neatsilikti bei drąsiai išnaudoti metavisatos galimybes. Renginiui įgyvendinti „Western Union“ paramos fondas Lietuvoje skirs 20 tūkst. eurų paramą, rašoma organizatorių pranešime spaudai.
„Pandeminis laikotarpis parodė, kad mokyklos sugebėjo persiorientuoti ir pereiti prie nuotolinio mokymo vos per kelias dienas, tad dabar svarbu nesustoti. Žinoma, iššūkių yra ir bus, tačiau tendencija akivaizdi – technologijų naudojimo švietime atvejų tik daugės. Apie tai kalbama ir Lietuvos švietimo strategijoje, deja, tik teoriniu lygmeniu, be konkretaus plano.
Šis hakatonas ir jį lydinti švietimo technologijų savaitė bus pirmasis bandymas sujungti technologijų vizionierius su švietimo ir verslo sprendimų priėmėjais, kad Lietuva neliktų nuošalyje, pasauliui žengiant ir pritaikant mokymosi turinį virtualiems pasauliams“, – teigia VU rektorius prof. Rimvydas Petrauskas.
Metavisata – tai virtualus pasaulis ar pasauliai, kuriuose smarkiai praplėstos įprasto kasdienio gyvenimo galimybės bendrauti, patirti, plėtoti verslą ar mokytis.
Edukologus metavisata vilioja dėl kelių priežasčių: pasitelkus virtualios ar papildytos realybės sprendimus, virtualus pasaulis leidžia mokymąsi sužaidybinti, mažina atskirtį tarp teorijos ir praktikos, vieno patyrimo metu sujungia kelių skirtingų dalykų mokymąsi ir leidžia greičiau reaguoti ir pritaikyti mokymosi turinį prie pasikeitusių realijų.
Be to, vaikai ir jaunimas yra technologijų čiabuviai, kurie metavisatą jau pažįsta iš tokių žaidimų kaip „Minecraft“, „Roblox“ ar „Fortnite“, tad ir mokymasis tokioje aplinkoje jiems daug patrauklesnis, vyksta tarsi be pastangų.
„Neatsitiktinai jau antrus metus renginio partneris yra „Western Union Lietuva“. Atsakingas verslas supranta, kad švietimo transformacijai reikia ilgalaikio įsipareigojimo ir mūsų visų indėlio, o lūžio tašku galėtų tapti naujausių technologijų, tokių kaip metavisata, įtraukimas į ugdymą“, – įsitikinusi VU Verslo mokyklos direktorė dr. Birutė Miškinienė.
„Kaip ir praėjusiais metais, į projektą žadame įsitraukti ne tik finansiškai. Kolegos, turintys globalios patirties, ruošiasi tapti projekto dalyvių mentoriais, taip pat prisidėsime ir prie konferencijos turinio. Kokybiškai išplėtotas renginio formatas padeda išlaisvinti kūrybiškumą ir atrasti geriausias idėjas.
Esu tikras, kad sėkmingiausi sprendimai gimti gali tik bendradarbiaujant verslui, švietimo institucijoms ir inovacijų kūrėjams. Džiugu, kad universiteto ir mūsų įmonės bei paramos fondo tikslai sutampa ir galime tęsti partnerystę“, – sako tarptautinių ir tarpvaliutinių pinigų perlaidų bei mokėjimų bendrovės „Western Union Lietuva“ generalinis direktorius Sergejus Sidorovas.
„EdTech Hackathon“ yra švietimo technologijų savaitės renginių ciklo dalis, kurią lapkričio 22 d. atidarys konferencija – „EdTech Conference: Education inside Metaverse“. Konferencijoje pranešimus skaitys užsienio ekspertai, startuolių ir technologijų įmonių atstovai, renginys bus tiesiogiai transliuojamas naujienų portale „15min“. „EdTech Hackathon 2022“ startuos lapkričio 26 d., finalinę dieną (lapkričio 27 d.) taip pat bus galima stebėti tiesioginės transliacijos metu.
Praėjusiais metais „EdTech Hackathon“ hibridinio mokymosi iššūkiams spręsti pritraukė 116 dalyvių iš 13 šalių.
„EdTech Hackathon 2022“ dalyvauti kviečiami studentai, moksleiviai, švietimo ir technologijų entuziastai, startuoliai ir kitos inovacijų plėtrą skatinančios bendruomenės. Dalyvių laukia idėjas plėtoti padėsiantys prizai, pažintys ir stiprus mentorių tinklas. Šių metų renginio naujovė – hakatono laimėtojai gaus ne tik prizą, bet ir ilgalaikę paramą plėtojant ir įgyvendinant savo idėją.