2018 m. San Chosė tarptautiniame oro uoste federaliniai agentai sustabdė Zhang, kai jis bandė išskristi į Pekiną naudodamasis paskutinę sekundę įsigytu bilietu. Jis buvo apkaltintas tuo, kad per „AirDrop“ į savo žmonos nešiojamąjį kompiuterį persiuntė 24 GB „Apple“ duomenų. Tarp failų buvo 25 puslapių dokumentas, kuriame buvo inžinerinės montažinės plokštės schemos, taip pat techniniai vadovai ir PDF dokumentai, susiję su bendrovės savavaldžio automobilio prototipu. Zhang taip pat buvo užfiksuotas kamera, kai iš „Apple“ autonominių transporto priemonių kūrimo laboratorijos išėmė techninę įrangą. Vėliau buvo nustatyta, kad tai buvo montažinės plokštės ir „Linux“ serveris.
Asociatyvi nuotr.
2018 m. Zhang „Apple“ vadovams pranešė, kad palieka įmonę ir persikelia į Kiniją dirbti Kinijos elektromobilių startuolyje „Guangzhou Xiaopeng Motors Technology“, dar žinomame kaip „Xpeng“. Savo planus jis atskleidė grįžęs iš tėvystės atostogų, kurių metu keliavo į Kiniją.
CNBC rašo, kad dabar Zhang San Chosė federaliniame teisme pripažino savo kaltę dėl vienos komercinių paslapčių vagystės. Už sunkų nusikaltimą gresia iki dešimties metų kalėjimo ir 250 000 JAV dolerių bauda. Nuosprendis jam bus paskelbtas lapkričio mėn.
Tai ne vienintelis atvejis, kai „Apple“ darbuotojas pavogė komercines paslaptis, susijusias su jos autonominio automobilio projektu. Tuo pačiu nusikaltimu 2019 m. buvo apkaltintas Jizhong Chen. Jis taip pat planavo vykti į Kiniją ir jam atstovauja tas pats advokatas, kuriuo naudojosi Zhang. To teismo posėdžio data dar nepaskirta.
Apie „Apple“ ambicijas dėl savaeigių automobilių kalbama nuo 2014 m., kai Tim Cook, kaip pranešama, patvirtino projektą „Titan“. Vienu metu atrodė, kad „Apple“ atsisakė automobilio projekto ir vietoj to susitelkė tik į autonominių transporto priemonių programinės įrangos kūrimą kitiems automobilių gamintojams, tačiau praėjusių metų ataskaitoje teigiama, kad „Apple“ elektromobilis gali pasirodyti jau 2025 m.